Laddar ej ner metadata för TV shows

Kör 0.9.5.2 Media server på en Mac Mini

i meta data agents har jag aktiverat “The TVDB”

Plex theme Music

TV Rage

Local Media Assets (TV)

S4u.se

OpenSubtitles.org

La in Dexter

Hell On Wheels

Luther

men den verkar inte ladda ner omslag och avsnittsnamn samt infot nån av serierna. Är det nått strul med The TVDB eller kan jag ha gjort nått galet?

I Plex clienten dyker de upp som Dexter exempelvis utan omslag och avsnittena heter bara “Episode 1” osv…

La över dessa igår och har försökt forcerat flertalet gånger, men inget händer.

Lägger till PMS loggen om det kan vara till hjälp. byt bara namn till *.log istä’lllet för *.zip

Ingen som har några förslag på vad som kan vara fel. Jag får fortfarande inte igång det.

Jag behöver även se theTVdb-loggen som du hittar i PMS Plugins-mappen i din log-mapp. Loggen heter typ com.plexapp.agent.theTVdb.log eller något liknande. Innan du langar upp den hit, se till att du
1. Startat om PMS
2. Högerklickat på en serie som inte har någon poster och valt "Refresh metadata"
3. Väntat 5 minuter.
4. Sen kan du langa upp log-filen.

Tack Atrus för ditt engagemang. Men jag han redan ominstallera hela Plex i brist på fantasi på vad som kunde lösa problemet. Så nu är ordningen återställd igen :slight_smile:

Kommer inte åt loggfilen alltså längre. För övrigt hade jag tetsat det du skrev jag skulle prova. Hade forcerat metadata ett antal gånger också.

Kan ha och göra med att min NAs server som hade alal filmer/serier krashade så jag fick installera om den. Men samtliga filmer uppdaterades, men inte alla TV serier som jag la in igen. Nåväl. Just nu är det frid och fröjd i huset igen

Ah. Det låter till och med väldigt troligt att ominstallationen av NAS:et skulle påverka.
Fil/folder-strukturen måste vara exakt, annars måste man göra lite trix för att Plex ska läsa in det igen. Allt går lösa med hårt jobb, men ibland är det skönare att gå den väg du tog nu. Jag skulle själv gjort som du nu gjorde ;)

Och tack för dina vänlig ord.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.