Nu vill inte Plex visa posters/omslag helt plötsligt?

får konstig bild också
Vissa filmer som får fel metadata eller som man ändrar titel och info om och sedan lägger till eget omslag etc till vägrar visas. T ex. Jägarna, den fick helt fel info och titel av freebase/freecinema eller vad det nu heter. Så jag ändrade till Jägarna och la till egen info om filmen osv. Sen hitta jag ett Jägarna omslag på nätet och valde det. Vägrar visa det, även fast det är samma storlek på bilden som på många andra filmer jag gjort likadant med.

Har samma problem med några av Stieg Larsson filmerna. Finns bara en som fungerar, resten fungerar inte. Spelar ingen hur många ggr jag lägger till omslag eller om jag väljer olika från antingen nätet eller dom som redan finns när man tar "select image".

Finns det någon lösning?

Sen har jag ett annat fruktansvärt irriterande problem. Nästan alla filmer jag kollar på så blir det i vissa sekvenser/klipp i filmen helt knasig bild. Är som att den är inverterad och "bulkig". Om någon förstår vad jag menar. Det är bara för just den scenen/klippet oavsett om scenen/klippet är i 1 sek eller 20 sek. Har testat filmen/filmerna som problemet dykt upp i flera ggr filmen igenom och spela upp i VLC, då finns det inte med. Så det är enbart i Plex. Vad beror detta på? Alla filmer är i antingen 720p eller 1080p. Har schyst dator så kan inte ha med prestanda...

Ditt första problem, det är inte kopplat till om det finns åäö i filnamnet? I så fall är det en bugg, tycker jag.

Nope. Inga ÅÄÖ.

På vilken dator och operativsystem kör du PMS? Och vilken version av PMS kör du? 0.9.3.4 eller 0.9.5.2 eller något annat?

Mac Mini i5 proc, 8gb ram. OS X Lion. PMS 9.5.2.

Berätta exakt vad fil-namnet är på Jägarna så ska jag försöka återskapa problemet hos mig.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.