Uppdaterar inte (Media server)

Uppdaterar inte (Media server)
Hej, jag har ungefär 700 filmer i mitt Plex bibliotek och nu när jag lägger till nya filmer så hämtas inte info om filmerna automatiskt längre. Vad skall jag göra?

Hej och välkommen till forumet!
Då du säger att det inte hämtas info längre, exakt vad menar du med det? Är det så att handlingen för filmen hämtas, men inte bilderna? Eller är det rubb och stubb? Är det bara bilderna så tror jag att anledningen är att proxy-servern (Plex cache-server) mer eller mindre dog efter att den stora artikeln i Lifehacker las ut för någon dag sedan. Dom håller på att lägga till en till server för att lösa det problemet.

Om det inte bara är bilderna så vill jag att du högerklickar på en film i PMM/Web UI:t som visar detta problem, och kör en "Refresh metadata". Då den är klar så vill jag att du bifogar logg-filen för den agent som du använder för att hämta datat du saknar. Mest troligt theMovieDB-loggfilen alltså. Tror viska kunna lösa detta skaru se:)

Det är också möjligt att du råkade vara en av de stackarna som fick hem en utvecklingsversion av System.bundle och Framework.bundle. Det kan du enkelt lösa genom att stänga av PMS, gå in i Plug-Ins-mappen som du hittar här (om du har Mac): ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins/

De två filerna kommer automatiskt återskapas nästa gång du startar PMS.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.