pPlex kanaler

Tja

Har kör Plex sen 2011 på min mini och är verkligen helnöjd.

Men för ca ett år sen sluta kanalerna att sluta funka, dom funkar direkt på burken i Plex Server men ej i Plex Entertainment typ Youtube och Apple Movie Traliers. La om burken för en vecka sen och hoppades att allt skulle börja funka men icke. Har letat i trådar utan resultat, kan någon ge en hjälplös individ lite tips?

mvh

Hej!

Hänger inte riktigt med, är det rätt uppfattat att det funkar om du kör Plex/Web direkt på minin? I vilken klient fungerar det inte?

Hej!

Hänger inte riktigt med, är det rätt uppfattat att det funkar om du kör Plex/Web direkt på minin? I vilken klient fungerar det inte?

Hej 

Japp allt funkar i Plex/Web direkt på Minin men när man kör Plex Home Theater så tänker den bara till och inget händer. Känns som att någon inte vill koppla i mellan men jag kan inte fatta vad som är fel. 

Mvh

Ok!

Verkar som att du har strul med PHT.

Kan du skicka upp loggen till http://pastebin.com och länka hit så kan vi felsöka vidare.

Loggen hittar du under:

~/Library/Logs/Plex Home Theater.log

Om du inte kommer åt Library mappen, öppna Finder och välj i menyn: "Go"->"Go to folder..." och klistra in ~/Library/Logs/

Mvh

... har nu kollat på loggen men hittar inget direkt suspekt.

Skulle du kunna slå på debug-loggning:

Preferences->System->Advanced->Enable debug logging

starta om, försöka starta t.ex. Youtube, och sedan lägga upp loggen på pastebin

Hmmm.. Tror att jag har hittat problemet, jag kunde iaf återskapa ett liknande problem:

- Har jag rätt att du använder "Mediastream" som skin?, dvs det skinnet som den gamla desktop-klienten Plex Media Center(PMC) använde?

När jag provade att byta till Mediastream och försökte starta en kanal direkt ifrån huvudmenyn så funkade det inte. Enligt loggen så försöker PHT spela upp detta objekt vilket naturligtvis inte går, och detta felmeddelande är identiskt med ditt.

Men, om jag gick in i "Channels/Kanaler" sektionen, och sen startade en kanal så fungerade det.

-> Prova att byta skin till "Plex":

Preferences->Appearance->Advanced->Skin

Tror inte "Mediastream" är supportat längre ...

Hmmm.. Tror att jag har hittat problemet, jag kunde iaf återskapa ett liknande problem:

- Har jag rätt att du använder "Mediastream" som skin?, dvs det skinnet som den gamla desktop-klienten Plex Media Center(PMC) använde?

När jag provade att byta till Mediastream och försökte starta en kanal direkt ifrån huvudmenyn så funkade det inte. Enligt loggen så försöker PHT spela upp detta objekt vilket naturligtvis inte går, och detta felmeddelande är identiskt med ditt.

Men, om jag gick in i "Channels/Kanaler" sektionen, och sen startade en kanal så fungerade det.

-> Prova att byta skin till "Plex":

Preferences->Appearance->Advanced->Skin

Tror inte "Mediastream" är supportat längre ...

Tusen tack att det kunde vara så lätt :) verkligen Tack & Bock.