Hej!
Har läst att en del som har problem med undertexter i plex, men det verkar ändå inte vara samma som jag har.
Jag kan spela upp filmer med svensk undertext (.srt) i pmc (datan) men så fort jag väljer svensk text på ipad/iphone så går det inte spela upp filmen, väljer jag bort texten funkar det fint.
Kör PMS Version 0.9.7.12.407-db37d6d på operativsystem OS X
kan lägga till att det funkade utmärkt innan, tror det hände nått efter nån uppdatering!
Någon som kan veta vad felet kan vara?
mvh/ Kenny
Vad uppdaterade du? PMS?
Ja, Precis!!
Underligt, funkar utmärkt för mig. Kan du vara snäll och dubbelkolla att det börjar funka igen då du nedgraderar PMS? http://wiki.plexapp.com/index.php/Downloads#Plex_Media_Server_.28PMS_-_standalone_server.29
Hej
Har nästan samma problem. Fast mina filmer går att spela upp men texten visas inte. Jag kan välja texten i menyn innan jag startar filmen (visas som okänd) men sen dyker den inte upp.
Detta gäller mkv+srt men även mp4. Jag vet inte hur mycket tid jag lagt ner på plex nu men börjar tröttna… Tycker det är superlösning för filmer men när jag tror jag har löst problemen så dyker nått nytt upp.
Snälla om någon har en aning så hjälp!?
Laddar hem en äldre version för att kolla, brb…
Hej igen
Ingen lycka här, texten funkar i web men inte på padda, har fungerat innan…
Ingen ??
Funkar det i /web? Mycket underligt. Otroligt underligt till och med. Eftersom det krävs transcode för båda systemen så borde det nästan vara omöjligt. Hmm. Det enda jag kan tänka mig är att iPad-profilen är skadad. Kan du testa ta hem 0.9.7.7 av PMS och testa igen?
Hej
Funkar i web och pmc, men inte på iPad/iPhone 4s. Varken mkv med friliggande srt eller mp4 med inbränd text. Dock funkar vissa inbrända i mkv.
Men jag ska testa den versionen, återkommer!
Hej igen. Funkar inte.
jag har samma problem, men jag vill minnas att problemen började sen jag uppgraderade till senaste ATV2 klienten. nu kan jag inte titta på filmer med subtitle. tar jag bort sub funkar det fint, fan jag har använt plex och atv2 i 2års tid utan problem men nu efter en update så har det börjat strula.
Det funkar dock att titta på filmer med text i plex osx klienten.
jag har senaste PMS för osx samt senaste för atv2…
Tror oxå det verkar vara Apple som har ett finger med i spelet här… Som sagt fungerar överallt men inte till iphone/ipad/atv3…
Hur kommer man åt den inställningen gällande subs i iPhone å iPad… Finns väl bara 30 sek. Back å speglings symbol å volym…
Helt plötsligt funkar det både på iPad iPhone å Rokun… Märkligt… Har aldrig funkat förut… Glöm frågan
Med text? Mkv och srt?
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.