Hej,
Har laborerat med Plex i några dagar nu och allt fungerar bra. Jag kör senaste PMS på Windows server(0.9.502) och samma gällandes PMC på Windows 7. Jag har laddat ner både Podnapisi bundle och S4U och konfigurerat dom i PMS. Jag ser att dom laddar ner subtitles och lägger dom under filmmappen.
Startar jag PMC så hittar den rätt subtitle utan problem. MEN! Ingenting visas på skärmen. Väljer jag Engelska så funkar det, men inte Svenska/Swedish.
Någon som har en idé ?!
Det fungerar inte heller att manuellt ladda ner .SRT filer och lägga i samma folder. Är det ett okompatibelt .SRT format (misstänker jag ifrån vad jag läst på forumet). Men uppenbarligen har det fungerat tidigare för andra. Är stödet borttaget för detta numera?!
// Michael
Ingen!!!?
Kan inte bara vara jag som har detta problem med Svenska subs?!
Lite info:
iOS klienten visar .SRT subtitles nedladdade ifrån S4U perfekt. Dock inte senaste Windows PMC. Kanske något att bugg rapportera.
Testade precis på senaste MAC klienten. Och samma sak där - Svensk text visas inte. Testade även på en IPAD - och där visas texten perfekt. Engelsk subtitles har alltid fungerat. Så frågan är om problemet hänger på Windows server delen.
Intressant. För att utesluta lite saker så skulle jag vilja att du testade en sak:
1. Ladda hem filen manuellt och kör den genom ett program på din Mac som heter SubCleaner (gratis-applikation).
2. Den nu tvättade filen lägger du i rätt filmmapp och provar igen. Funkar det nu?
Ok,
Är iväg och jobbar. Skall se om jag hittar någon sub cleaner till PC:n då jag inte har MAC själv. Testade lite mer emot iPAD - och det är vissa subs som fungerar. Dessa funkar dock inte alls på en PC. Så jag misstänker att det är något skumt med Windows servern då folk har detta fungerande med PMS på MAC.
// Michael
Jag bumpar denna lite.
Har exakt samma problem mullerhawk med PMS. Ta ner undertexterna med s4u funkar klockrent men dom visas ej i PMC klienten på mina Win7 laptops. Man kan välja undertext på M och enable/disable på S som det ska vara. Men på iPhone och iPad funkar det perfekt både remote och inom mitt LAN.
Närmaste jag kommit är att texten flashar förbi formaterad som den ser ut i .srt filen med timestamps, efter det nada.
En gammal tråd detta så jag hoppas det finns ideer
Hallå! Tyvärr är det fel på den srt-fil du laddar hem. Den följer inte srt-standard. Well, jag förutsätter att det är det som är problemet. Vill du veta med 100% säkerhet så måste du ladda upp srt-filen åt mig så jag kan fippla med den lite :)
Tack för snabb respons. Men .srt filen är den från s4u som funkar i allt annat.
Jag läste in samma mapp med s4u .srt filen i XBMC också för att testa och där var det inga problem. VLC hade ej heller något problem med undertexten. Och även Paddan och iPhonen fungerar super. Kort sagt funkar i allt förutom PMC klienten för windows.
Tror PMS gör något i databashanteringen med UTF kodning eller liknande.
Vad andra applikationer klarar av är "ointressant", om du förstår vad jag menar. Detta kan mycket väl vara en begränsning i Plex, försöker inte påstå något annat :)
Jag kanske inte förstod dig korrekt, och jag kan ha missförstått var du nu plockade srt-filen från.
1. Den filen du nu laddade upp, tog du den direkt från s4u-sajten, eller tog du den från bundlen som PMS lagt filen i?
2. Titta på de två nedanstående screenshotsen. Den första visar hur en srt-fil ska se ut om den följer srt-standarden. Den andra screenshoten visar hur "din" srt ser ut. Något är aningens galet. Det kan även påpekas att den första (korrekta) filen är UTF-8, vilket den sista inte är. Så jag behöver veta om filen du lagt till är direkt från sajten, eller från bundlen. Om den är från bundlen, kolla gärna om den filen som ligger på sajten är UTF-8 eller inte.

Gokväll Atrus, jag var inte helt tydlig…sorry
Srt standarden har jag sådär koll på men encoden är på svenska texter ANSI i stort sett alltid och UTF8 på engelsk text. PMS eller bundlen gör om filen på något sätt för dom är olika. Bägge är ansi men men den som bundlen skapar blir Mac ansi.
Filen jag la upp tidigare är den filen som bundlen la i mappen.
Lägger upp “orginal” srt från siten så kan du jämföra dom.
Tack för hjälpen btw
Hittade en tråd där bjornis beskriver mitt problem mer exakt http://forums.plexapp.com/index.php/topic/30069-s4use-svenska-undertexter-agent/page__st__60
fd = os.open(fileName, os.O_RDWR|os.O_TRUNC|os.O_CREAT|os.O_BINARY) på rad 196 från den andra tråden verkar funka.
Fick nu en mindre fil av bundlen utan en massa tomma rader och i korrekt Win ANSI
Kört igenom alla filmer på ena servern nu och det ser ut att fungera fint Ska testa mera i helgen och hör av mig om det strular med något annat.
Tack för hjälpen Atros
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.