Hejsan!!!
kan nån vänlig själ förklara för mig hur man för plex att fungera utanför lokala nätverket, blir faan tokig snart.
Har en pc som server med win7, kör plex på iphone 5, fungerar skit bra inom lokala nätverket, men inte hos polare!!!
skriv hemst gärna en utförlig anvisning, kanske en guid till alla andra som har samma problem.skulle tro att det uppskatta nå grymt.
måste man lösa premium??? eller räcker det med 38 kr vers. på appstore?? Har plex server på PC, samt 38 kr klient på iphone5. blir tokig snart…
ps. sitter på fiberlina med en asus router RT-N66U…
mvh
Per J
Man behöver inte premium eller någon annan app
Funkar det inte alls eller tycker du kvalitén är för dålig?
Vilken kvalité har du på externt wifi?
Har du kvalitetsjustering påslagen? - ta bort den (plex appen - kugghjulet - video - extern wifi - välj kvalite - ta bort kvalitéjustering)
Vad har du för hastighet där PMS ligger?
Om du inte hittar serven:
Har du “publish server to my plex”? (PMS (på datorn) - prefereces - myplex - bocka publish server to myplex")
Logga in på myplex på telefonen (plex appen - kugghjulet - myplex - logga in)
Har du skapat ett myplex konto? https://my.plexapp.com
Mest troligt är väl att du inte publicerat den på 'nätet', men du anger inte vad som inte funkar så det är ju en gissning ;)
Jag har t.ex inga som helst problem, streamer utan lagg till mobil, surfplatta och laptop utanför mitt LAN
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.