Problem med Plug ins i 0.9.2.5

Alla installerad plugins syns inte alls i 0.9.2.5, är det en bugg?

Syns inte var? I Plex.app eller i iPhone/iPad/Android/Apple TV? Om du syftar på någon av de sistnämnda så måste du slå avCapability Checking. Du kanske råkar ha plugins som inte har 100% stöd för version 2 av frameworket, då händer det.

Om det är i Plex.app så gissar jag att din PMS har kraschat. Eller så har du börjat om från början och då måste du installera ompluginerna.

Förresten, menade du verkligen 0.9.2.5? Det har kommit ytterliggare en uppdatering som du kan hämta här: elan.plexapp.com

Det finns tydligen en möjlig bugg i uppdateringslösningen som används idag. Om man glömmer att stänga av PMS då man uppdaterar så kan cachen bli korrupt. Utvcklarna jobbar på en lösning på det problemet.

Hej,

Det är i Plex.app plugin inte syns. Jag får dra ner den nya releasen och se om det blir bättre. Har provat att starta om allt men det har inte hjälpt

De fanns från början men försvann sen. Skumt.

Efter uppdateringen till 0.9.2.6 så kvarstår felet. PMS kraschar och plugins i plex app försvinner. Finns dock installerade i sina mappar om man kollar. finns det någon lösning på gång. PMS kraschade även vid användning av IOS appen.så det känns mer ostabilt än innan de nya releaserna.

Loggfiler vet jag inte var jag hittar om det behövs. Återkom iså fall

Gå in i “Plex Online”/“More” och välj “Check for updates” och se efter om du kanske har lite uppdateringar att hämta där.

Atrus - jag har nu installerat 0.9.2.7 och upplever tyvärr samma problem. Alla plug-in försvinner trots att de är installerade. Prövade att ta bort dom och installera dom igen men det hjälpte bara tillfälligt tills de försvann igen. Buggen verkar inte vra löst. Några tips på lösning?

Jag kan tyvärr inte komma på någon annan lösning än att gå till den extremaste lösningen.

• Stäng av Plex och PMS.
  • Gå in i ~/Library/Application Support/ och flytta de två Plex-mapparna (“Plex” och “Plex Media Server”) till skrivbordet.
  • Starta upp Plex och sätt upp dina sektioner igen, och ladda hem dina plug-ins igen från Plex Online.

Om det funkar nu så kan du kasta bort de två mapparna från skrivbordet. Funkar det inte kan du flytta tillbaka dom ifall du vill, då återskapas ditt gamla bibliotek.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.