Jag hade Plex 8 installerat, allt funkade bra. Sedan fick jag för mig att uppgradera. Efter uppgraderingen så:
1 hittar inte Plex de källor jag hade satt upp
2 hittar jag inget sätt att lägga till dom i Plex
3 kan jag inte avinstallera Plex 9 o installera 8 i stället.
Problemen grundar sig kanske i att jag gjorde en ny installation, inte en uppgradering?
Vet någon vad filen inställningarna sparades i heter, så kan jag göra en restore från Time Machine?
2: Jag hittar inte de menyobjekt jag använde tidigare (Film, Musik, …)De jag har är
av/på, hjälp, favoriter, plex online, video-plugins, musik-plugins, bild-plugins, program, inställningar.
Jag vill gärna köra den nya versionen, men jag vill inte behöva lägga till alla källor etc igen. Hur ska jag göra?
Nej, det är inte dig det är fel på ;)
Du måste lägga till dina källor i nya Plex Media Server. Du ska kunna hitta programmet uppe i högermenyn i Finder (till vänster om klockan någonstans). Öppna programmet och lägg till dina källor igen och starta därefter om Plex 9, så ska du kunna se alla dina filmer och TV-serier igen. Ta en ■■■■ på Atrus video om Plex 9 - det kan säkert hjälpa dig http://www.vimeo.com/17827516
Lycka till!
Tack! Tyvärr har jag fortfarande problem: När jag klickar på PMS-ikonen så är de enda alternativen jag har i menyn About Plex Media Server och Quit.
Still confused, but on a higher level.
Medan Plex 0.9 fortfarande är i så tidig version så kommer det tyvärr vara lite virrigt, men låt mig försöka hjälpa.
1. Gå till "~/Library/Application Support" och flytta undan "Plex" och "Plex Media Server"-mapparna. (spara undan dom någon annanstans)
2. Ladda hem senaste Incremental-releasen: http://www.plexapp.com/plexnine.shtml
3. Installera den
4. Nu följ videon jag gjorde som Yngve länkade till
Lycka till =)
Tack o bock, det funkade!
Min installation måste gått åt pipan på något sätt, och det räckte inte med att bara installera om. När jag tog bort app support-mapparna o installerade om så funkade det.
:)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.