Problem med textningen v0.9.2.6.

Jag har problem med att Plex inte väljer textningen automatiskt när jag har en srt-fil i mappen med samma namn som själva filmen.

Det funkar varken på “Videos” eller “Movies” - som ligger under min Library sections.

Detta har funkat fram tills v0.9.2.3. Vet inte vad jag gör för fel.

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Tack på förhand!

Okay, nu har jag fått det till att funka med “Movies” som ligger under Library sections.

Men mappen som jag importerat under “Videos” funkar inte alls, det har det gjort innan. Är det någon inställning jag har missat?

Om du syftar på "Add source" lösningen som finns under "Video Plug-Ins" så stödjs inte subtitles den vägen längre. Alla videofiler måste läggas in i biblioteket för att det ska fungera. Detta har att göra med att udnertexterna ska kunna skickas till övriga enheter i Plex-molnet såsom iPhone/iPad/Android o.s.v.

Skapa en Personal media" sektion istället och lägg dina video-filer där. Då funkar det.

Tack för ditt svar.

Aha, så det funkar inte så längre. Men hur gör jag när jag har en mapp som är mycket blandat, med både musik och video? ska jag ha två olika då?

Precis. Du måste hjälpa Plex att förstå vad du har för saker (och var), och det gör du enklast genom att separera din media i korrekt mappstruktur (allt efter konstens alla regler, som du hittar i Wikin). http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_NamingGuide

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.