Problem med TV Serier

Ah, nu är jag med. Plex 0.9 stödjer inte mappar med säsong/avsnittsdata. Så flytta filerna en nivå upp i hierarkin och ta bort mappen som heter "Into the West S01E01".

Och förstås lägga till S01E01 i filnamnen istället.

Yes, det funkade! Tackar! :)

Jag har problem med att mina TV-serier inte laddas alls, finns det inget sätt att bara adda en mapp i PLEX? Jag struntar i omslag osv, helt ointressant. Jag vill bara kunna spela upp filerna i samma struktur som de ligger på disken. Alla mina filer är i MKV-format, det fungerar utmärkt att högerklicka och välja “spela upp i PLEX” så det verkar inte vara något fel på filerna.

Laddas dom inte in så har du antingen:
1. Pekat på fel mapp
2. Pekat på en mapp som ligger samma struktur som en annan sektion (typ att din TV-seriemapp ligger i Film-mappen).
3. Fel namngivning
4. Satt fel typ av sektion för din TVshows-sektion.
eller
5. Fel struktur. Det ska vara TVserier->Show X->Season X->ShowX-SXXEXX.mkv

Har du alla dessa rätt så måste du ladda upp Plex Media Scanner.log här så får vi ta en ■■■■ på den (ladda upp den just efter att du skapat en ny sektion som du pekat mot TVseriemappen). Du hittar den i ~/Library/Logs/

Jag tror jag är med på strukturen, och det är väl lite den jag tycker är omständligt. Jag vill egentligen bara ha alla avsnitt i en mapp utan att behöva döpa om eller tänka på struktur osv, men det går inte på något sätt då?

Än så länge så går det, men jag vet inte om det kommer finnas kvar för evigt. Plex är ett MediaCenter som bygger runt ett bibliotek som är till för att stödja lagring och uppspelning av filmer på bästa sätt. Inte ett VLC som man kan styra med en fjärrkontroll.

Men som sagt, jag är rätt övertygad om att det går bra att lösa i dagens version av Plex 0.9.
Gå in i "Video Plug-Ins" och välj "Add Source". Visa där vägen till den mapp du har dina serier och filmer i. När du är klar så ska den källan dyka upp i "Video Plug-Ins" har jag för mig.

Ok. Tyvärr har jag varken ork eller tid för att sitta och döpa om filer och hålla koll på mappstruktur för att få saker att fungera, men är med på vad du menar. Jag återgår nog till XBMC, lite mer av ett VLC med fjärr :) synd bara att SVT-play inte fungerar lika bra där.

Ok. Testade du förslaget jag gav på lösning i 0.9? Det ska fungera, ifall du vill stanna i Plex-världen ett tag till.

Hej,

Nybliven Mac Mini ägare med Plex här.

Jag har ett problem, Plex hittar inte igen en TV serie jag har. Pippi från 1969.

Den finns på thetvdb, http://thetvdb.com/?tab=series&id=82818&lid=8

Det går inte heller att söka efter den i “Fix incorrect match”

Vad gör jag för fel?

Hur ser mappstrukturen ut, och vad har filen för namn?

Ahh, nu löste det sej själv märkligt nog.

tack iaf :)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.