Hej
Har en liten fråga angående skrapning av TV serier.
Jag har exempelvis Prison Break säsong 6 hemma och när jag rippar av den sparar jag det som en ISO fil.
När jag sen lägger till den i Plex Media Server så blir det lite skumt… CD1 heter som första avsnittet heter medans CD2 heter som andra avsnittet, problemet är ju att det ligger fyra avsnitt på alla cd’'s, dvs avsnitt 2 ligger ju på CD1.
Finns det nåt sätt man kan få detta att fungera så jag slipper rippa ut varje avsnitt för sig?
Tack på förhand
Micke
Det heter inte scraping längre. Plex använder nuförtiden API:er istället för att försöka scrape:a sidor.
Testa denna agent för att se om det löser ditt problem: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/21141-dvd-order-agent/
Försök att döpa om dina filer till tex “How i met your’e mother - S01E01E02E03.iso”
Se även den här tråden.
Lånar den här tråden…
Jag har ett problem med en serie. Av ■■■ säsonger har Plex hittat namn och info till fem. Övriga avsnitt hamnar förvisso i rätt säsong, men bara med namn som “Episode 1”, “Episode 2” osv. Alla säsonger och avsnitt har samma mapp- och filstruktur. Vad tror ni problemet är?
Det innebär att Plex Media Scanner har identifierat säsongen och dess avsnitt, och lagt in dom korrekt i databasen. Sedan så gick något galet då agenterna frågar sidorna som du valt. Antingen väntade du inte länge nog innan du skapade denna tråd, eller så gick hämtningen av datat dåligt. Gör en "refresh medtadata" på den specifika TV-serien (högerklicka på serien i PMM och välj "Refresh Metadata").
Japp, det funkade nu. Var nog jag som hade lite dåligt tålamod.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.