Fast jag ändrar den tillbaks till 1920x 1080 (Full Screen #2) så ändras den tillbaks igen nästa gång jag startar Plex ( inte alltid men ibland)
Använder Harmony Remote One för att starta Plex, tror knappast att det har någon betydelse.
Tjena och välkommen till forumet!
Låt mig dra till med en gissning.
Ditt “makro” för din Harmony ställer till det. I ditt makro så ingår det att TV:n ska slås på/byta input och även att Plex ska startas. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att HDMI-handskakningen inte alltid hinner göras klar i tid och Plex får kommandot att slås på innan din dator och TV presenterat sig själv för varandra klart. Då kommer Plex tro att det bara finns en skärm och använder 720P.
Förslag på lösning: lägg in en delay i makrot mellan TV-switchen och uppstart av Plex. Lägg in en rejäl delay (5 sekunder t.ex) och testa det ett tag för att säkerställa att det är det som är problemet.
Har märkt att problemet sker oftast (kanske alltid) när datorn och teven har “sovit” en längre tid.
Förmodligen tar det väl längre tid för teven att starta då den varit avstängd en stund. Så det är nog säkert som du beskriver.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.