Väcka datorn och starta Plex med Harmony remote på rätt sätt?

Hej!

Jag har problem med att väcka Mac mini på rätt sätt. Jag har Harmonyn inställd på att starta plex i slutet på aktiviteten och det väcker datorn, precis som jag vill, men tyvärr så ligger alltid “Dock” synlig inuti plex då. För att korrigera det så måste jag trycka plex av och sedan på igen, vilket irriterar mig lite och min fru väldigt mycket(läs: det måste fixas)

Eftersom jag använder Macen till annat också så skulle min ideala lösning vara att när jag trycker starta aktivitet så startar den igång allt och väcker Macen ur vila. Sen kan jag trycka “plex on” manuellt.

Detta är mer en Harmonyfråga men eftersom jag inte hittat något annat forum för att ställa frågan samt att främsta användningsområdet är integrationen med plex så postar jag ändå här.

Tacksam för snabba svar!

Tack för ett bra forum!

Mvh Martin

post-21650-0-42917200-1304195851.jpg

http://wiki.plexapp.com/index.php/Harmony_Support

I denna länk hittar du hur du kan göra för att använda "Play" knappen till att starta Plex med.

Som jag skrivit så har jag inga problem med att starta Plex. Men jag kanske skulle skrivit rubriken på ett bättre sätt då det kanske inte överensstämmer med problemet jag har.

![post-21650-0-42917200-1304195851.jpg|640x478](upload://9S6IEV9r39zOFPSdtRwyazF8RZE.jpg)

Det jag kanske också ska tillägga är att jag inte vill att Plex ska vila min mac då jag ofta har ingång arbetande program, som normalt håller datorn från att gå i vila. Plex överrider det och tvingar datorn i vila.

Mina inställningar är:

När jag trycker igång aktiviteten så startar allt, inklusive plex(just “starta plex” väcker datorn från vila). Då får jag ovanstående problem. Sedan har jag en touchknapp för att stänga av plex så jag kan köra iTunes, surfa m.m.

Det jag skulle vilja ha är att väcka datorn med vad som helst annars än just “starta plex” Har dock inte lyckats.

Jag har lärt min Harmony komandot "menu" från en Apple remote och den väcker endast min iMac utan att starta Plex. Vid ytterligare ett tryck så startar Plex

Hur gjorde du det? Harmony-programmet säger att den inte kan styra "Mac Mini". Om jag sedan väljer enheter på fjärren så finns bara knapparna pair och unpair.

Nu kan jag inget om macmini men det följer väl med en fjärr?

Lär upp din Harmony nos mot nos från den.

Tyvärr följer det inte med någon fjärr till Mac Mini. Får kolla om någon av polarna har en jag kan låna...

Jovisst följer det med en fjärr. Eller har de slutat med det på de allra sista, de med HDMI-utgång? Jag har ett gäng fjärrkontroller liggandes…

Ja, jag tror de slutade skicka med en fjärr iom senaste iterationen av Mac Mini-burkarna.

Tyvärr var det tidigare än så. Jag har en 2009:a(gamla chassiet) och jag fick inte med någon fjärr. :-(

Underligt, jag fick med en till min 2009:a. Om jag inte missminner mig helt. Nåja, spelar mindre roll :)

Med senaste “buggen” att inte skärmen tänds förutom vid tryck på tgt-bordet eller musen så måste man ju upp ur soffan ändå. Så just nu är detta inget problem förutom då skärmsläckaren rullar. För att få bort den så trycker jag starta plex och då får jag som ovanstående bild. Då blir det plex av och sedan plex på igen för att få det som det ska se ut. Störigt…

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.