Problem Med Vit Kant överst På Extern Monitor

efter uppdateringen
Sedan uppdateringen startar för det första inte Plex i min externa monitor(minidisplay>hdmi>hdmi>hdmi).
Innan uppdateringen funkade det med att man stängde ner plexen på av/på och inte stängde av plexen med kringla-q. Och samtidigt så får jag inte plexen att starta på TVn när jag trycker på apple remoten och jag får varje gång ändra i inställningarna för upplösning för att det ska bli bra(min skärm är inte skärm #2 jag väljer 720p windowed.
Jag får också en vit linje allra högst upp på Tvn vilket är mycket störande. Går inte att få bort ens när man kalibrerar skärmen i inställningar. Har det något med macen eller plexen att göra?! Jag kör 10.5.8.

marcus

Låter som den vita linjen är det som är längst ned av fönstrets ram. Låt mig ställe en motfråga: Varför kör du inte fullscreen på din externa monitor?

Vad händer om du kör windowed mode, flyttar över fönstret till din externa monitor, och trycker CMD-F då den är där?

Det löste sig innan.

Jag ställde helt enkelt om upplösningen i mac>bildskärmar till 1024x768 60hz NTSC. Hade haft den på 1280x720 och sedan ändrat i Plexens inställningar. Nu gör jag inget åt Plexens inställningar då blir det bra och då ställer sig samtidigt Plexens upplösning för skärm #2...

Tack ändå

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.