Plex på extern monitor

Hej Svenskar!

Jag är nybliven ägare till en macbook unibody som jag kopplat till en lcdtv via en minidisplayport>hdmi-adapter, detta fungerar utmärkt.

Nu till min fråga: Hur får jag plexapplikationen på tv’n? På datorns bildskärm fungerar det utmärkt men jag vet inte hur man flyttar den. Ett alternativ skulle vara om man kunde klona infon på datorns bildskärm till tv’n men det vet jag dessvärre inte heller hur man gör.

Oerhört tacksam för svar!

Tackar på förhand

/Rookien

CMD + F för att komma ur fullscreen. Sen drar du fönstret till rätt skärm och trycker CMD + F igen. Hoppas jag fattade frågan rätt =)

Du kan även gå in i inställningarna i Plex (under System tror jag), där du ändrar upplösning och bläddra tills du får fullskärm på din andra skärm (har du 2 skärmar så finns det 2 st fullskärmsupplösningar, 1&2).

Jag har problem med fullskärm när jag spelar på min externa skärm (LCD TV). När programmet är på den skärmen och jag trycker CMD+F så blir hela TV-bilden svart, men själv programbilden är bara en liten ruta. Jag får inte till det vilken inställning jag än väljer under system.

Jag har kört osx 10.5 och nu osx 10.6
Plex 0.8.2
kopplar med minidisplayport>hdmi-adapter och hdmi-kabel till TV'n

Ok, låter konstigt. Jag har inte gått över till 10.6 än, men har inga problem under 10.5. Du väljer alltså rätt upplösning för din TV (1920×1080 om du har en Full HD)? Fungerade det under 10.5?

jag löste problemet.
det behövdes justeras i skärmkalibrering. Där kunde jag förstora skärmen så den fyllde ut hela.

p

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.