Problem sedan uppdatering

Hej!

Gillar Plex skarpt, därför är det synd att det inte längre fungerar klockrent för mig. Sedan uppdateringen får jag ibland korta avbrott i filmerna. Alltså att den stannar upp och "tänker". Jag kör Plex via Samsung TV appen. Någon som har en aning vad detta kan bero på?

Ansluter du trådlöst eller med kabel?

Du lämnar inte mycket info... vilken Samsung, PMS på dator (OS?) eller NAS? Samma oavsett vilken film (upplösning, bandbredd?) som funkade tidigare? Ingen annan åtgärd än att uppdatera PLEX på PMS?

Ansluter du trådlöst eller med kabel?

Du lämnar inte mycket info... vilken Samsung, PMS på dator (OS?) eller NAS? Samma oavsett vilken film (upplösning, bandbredd?) som funkade tidigare? Ingen annan åtgärd än att uppdatera PLEX på PMS?

Trådlöst. Men det har fungerat utan några som helst problem tidigare. Jag har en Macbook mid 2011. Samsung F8005, 2013 års modell.

Allt som blir trasigt har fungerat förut...

Det kan vara en granne som har bytt router, och kör på en för dej närliggande kanal. Eller något annat...

Dra en kabel över golvet för att testa. Funkar det bra då, då vet du att det är det trådlösa som är problemet, och kan inrikta dej på det. Funkar det inte bättre med kabel, då vet du att det trådlösa är OK, och kan lägga felsökningen på annat ställe.

Det gäller att utesluta så mycket som möjligt, det blir mindre jobb då :-)

Jag har med fått samma problem med vissa filmer/serier från min Samsungplatta och min Nexus 5 telefon till Chromecast.
Det märkliga är att ibland funkar ett avsnitt för att dagen efter inte funka.

Jag kör en trådad NAS (Asustor) rätt in i en ASUS Router)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.