Hej,
Jeg har et problem når jeg ser film på min plex server. Jeg er et Samsung smart tv hvor jeg har hentet plex appen, og en iMac som kører min plex server, altså er det også den filmene ligger på. Når jeg så ser film på mit tv kører det rigtig dårligt, det hakker og går i stå stort set hele tiden. Jeg har hurtigt internet så det kan ikke være derfor. Det kører trådløst.
Jeg har prøvet at se på de engelske tråde, men forstod ikke helt om der er noget man kan gøre. Jeg aner ikke hvad indstillingens skal stå på, så håber der er nogen der vil hjælpe.
Du fortæller os ikke nok her ;)
Hvad hedder dit TV?
Trådløst er ikke okay til film med høj opløsning !
Hvad er det for en film? (Hele filens navn please)
Er der nogen forskel, hvis du ser filmen via AllShare (DNLA)?
mvh
Tommy
Mit tv er et Samsung 46" SMART 3D LED TV ES8005 (UE46ES8005UXXE)
Jeg har ikke mulighed for at kører andet en trådlåst, da min iMac står i et andet rum.
Filmens navn var: Setup fra 2011 og i 720p i mkv format og med DTS 5.1 lyd. Men det er samme problem med mine andre film.
Jeg kan så vidt jeg kan se ikke afspille filmen via AllShare, da jeg sidder på mac og AllShare ikke findes til dette?
Håber du kan hjælpe
Hvis din Plex Server er installeret som Standard, er det også en DNLA server, hvilket betyder at du skulle kunne finde den på dit Samsung TV ved "bare" at trykke på Source Knappen (Den knap der vælger indgang)
Og som sagt, er trådløst ikke godt til film i HD, hvilket er det du har (720p med DTS), så :rolleyes:
mvh
Tommy
Mærkeligt argument, som ikke passer. Afhænger fuldstændigt af hvad slags trådløst netværk han har sat op samt hvordan hans film er encodet.
Samsungs [egne ord](http://www.samsung.com/uk/consumer/tv-audio-video/television/tv-accessories/WIS12ABGNX/XEC-spec?subsubtype=wireless-usb-adaptor), AFAIK er:
**Ideal For Streaming SD Video**
[list][*]IEEE 802.11a/b/g/n Recommended[/list]
**Ideal For Streaming HD Video**
[list][*]IEEE 802.11a/b/g/n (2.4GHz) Not Recommended[*]IEEE 802.11n (5GHz) Recommended[/list]
Så ja, det kan lade sig gøre, men afhænger af setup
/Tommy
Nu spørger jeg nok dumt, men hvor indstiller jeg disse indstillinger så jeg kan få det til at fungere?
Du skal have fat i din trådløse router, og indstille denne til 802.11n standard, såfremt den supporterer dette.
Hvis ikke (Læs ældre eller meget billig trådløs box) så kan det ikke lade sig gøre, men.........virkede det via SMARTHUB/DNLA som jeg spurgte om først?
/Tommy
Jeg prøver at tjekke min router i morgen, men det er en helt ny fra yousee, så går ud fra den kan.
Jeg kunne ikke få dnla til at afspille mine videoer, den meldte netværksfejl.
NetGear CG3000 serie fra YouSee skulle kunne gøre det, men anbefaler, at du ændre båndbredden til 40 MHz
At den meldte netfejl, er underligt.......kan du evt. starte med at disable firewalls i MAC'en som start, og ingen iden om hvordan, idet jeg ikke er til æbler :) men til kameloner
Eller endnu bedre......midlertidigt lige flytte din MAC ind i stuen, og teste med kabel
/T
Jeg har en NetGear CG3000 som du skriver. Men jeg kan ikke finde noget der kun hedder 802.11n. Jeg kan kun vælge enten: 802.11b/g/n, 802.11b and g only, g only og b only. Jeg har sat den op til 40 MHz og sat sideband for control channel til upper.
Det med at disable firewalls, er det noget man gør inde i routerens indstillinger? Jeg er ikke så meget inde i det :)
Dette er det rigtige valg
På din Mac, men aner ikke hvor
Jeg kan se jeg faktisk har haft den på de indstillinger hele tiden altså på 802.11b/g/n og uden firewall.
Men den har stået på 20 MHz i stedet for 40 MHz, vil det kunne ændre så meget?
Tja....så er der mere hul igennem, men prøv, og ellers.....**KABEL** for en kort test
Og.....Vi er enig om at du har et generelt problem, og ikke kun et for en enkelt film, korrekt?
/Tommy
Jeg prøver lige her senere i aften.
Og jo, det er et generelt problem, desværre.
Jeg har nu prøvet efter jeg har sat den op til 40MHz. Men dette ændrede ikke noget.
Jeg har ikke prøvet med kabel endnu, da jeg er i tvivl om, om det er internettet der skal kobles på med kabel eller om der er min computer der skal kobles til fjernsynet?
Fra din YouSee Router, skal du have et kabel til både din Mac og dit TV
Det kan slet ikke lade sig gøre da de står 3 forskellige steder. Hvad gør jeg så?
Flyt dem ;)
Det er trods alt kun for en lille test, så vi kan se om det er det der giver dig problemer
Da min router og tv ikke står i samme rum, kan jeg ikke rigtigt få mit tv og router koblet sammen via kabel. Er der ikke andet jeg kan gøre?