plex samsung tv problem

Hej!

Vi har en Samsung smart tv med plex appen. Jag har plex server installerad på min macbook pro. När vi kollar på filmer eller serier så avbryts kopplingen till servern flera gånger. Då avslutar vi appen och startar på nytt så fungerar det. Det är dock lite irriterande att den tappar uppkopplingen mot PMS med jämnha mellanrum. Någon som har tips på vad det beror på? Vi har filmerna och serierna i en extern hårddisk kopplad till en trådlös router ASUS RT-N66U (tror jag den heter). tacksam för svar.

MVH/Hans

Ah, du har verkligen investerat i en kanonrouter (som jag förstått det). Hoppas du är nöjd med den, den verkar ha en sjukt snabb throughput.

Tyvärr så är det svårt att säga vad som är problemet utan att gräva djupare. Men vi börjar med att du installerar den [senaste versionen av PMS](http://www.plexapp.com/getplex/index.php) som släpptes inatt . Kolla om samma fenomen händer. Ifall det gör det så vill jag att du laddar upp Plex Media Server.log hit och berättar exakt vilken tid som problemet hände.

Tack för svaret!

Vi är supernöjda med routern. Vi hade ett kombinerat modem - trådlös router från bredbandsbolaget förut men efter att vi köpte ASUS:en så blev det rejäl fart på hastigheten :-).

Jag ska testa att uppdatera till senaste version av PMS på Mac:en.

/Hans

Det fungerade klockrent efter uppdateringen. Tack för tipset!

/Hans

Härligt att höra. You are welcome!