Problemer med plex media server

Hej.

Nogen der har problemer med at tilgå deres media server? Jeg kan åbner player delen på mobil, pc og tv. MEN kan ikke få lov og åbne plex server, så jeg kan angive filer til den.

Har slettet og installeret det 3 gange nu.

Har brugt det over 2 år, men her til morgen skulle jeg starte forfra med alt.

Du er nødt til at fortælle noget mere her, til start hvilket OS du bruger (Windows, Mac eller lign)

Du skal også i detalier fortælle hvordan du tilgår serveren…

(Fra samme boks, og med hvilken browser mm)

Sorry !!!

Windows 10, og bruger crome til at installere og tage mine film fra.
Ser alt fra app på tvet.

Jeg har haft plex i 2 år nu.
Men måtte installere alt forfra igår og lave ny bruger mm.

Efter plex media server er hentet ned, og installeret, så skal jeg jo vælge hvor biblioteket er henne, MEN den mulighed for jeg aldrig.

Når jeg dobbelt klikker på ikonet(plex media server) i startlinken, så kommer jeg IKKE ind på plex media server, men play delen online.

Hvad gør jeg forkert?

Alt er slettet og installeret mange mange gange nu. Og samme resultat hver gang.

Start Chrome i Incognito mode, og browse til http://127.0.0.1:32400/web og se om det gør en forskel.

Hvis din server ikke er Claimed så er browseren afhængig af at den modtager en besked fra serveren om at serveren findes, og dette kan være blokeret af din browser med et plugin.

Du kan også forsøge med en anden browser, samt midlertidigt slå evt. antivira fra.

Og til sidst, hvad er din IP adresse på din arbejdsplads, for skal starte med enten 192.168.x.x , 172.16.x.x => 172.32.x.x eller 10.x.x.x

Start Chrome i Incognito mode, og browse til http://127.0.0.1:32400/web og se om det gør en forskel. Er prøvet, og kommer bare ind på play delen

Hvis din server ikke er Claimed så er browseren afhængig af at den modtager en besked fra serveren om at serveren findes, og dette kan være blokeret af din browser med et plugin.
Har prøvet med 3 forskellige browser

Du kan også forsøge med en anden browser, samt midlertidigt slå evt. antivira fra.
Har prøvet med 3 forskellige browser

Og til sidst, hvad er din IP adresse på din arbejdsplads, for skal starte med enten 192.168.x.x , 172.16.x.x => 172.32.x.x eller 10.x.x.x

min ip 87.49.44.234 ??? hvordan kan det være ?

Dette er en offentlig adresse, hvilket betyder du ikke er bag en Firewall med NAT !

Du kan forsøge med Claimit.exe som du finder her: Releases · ukdtom/ClaimIt · GitHub

Når den beder om IP Adresse, skal du taste 127.0.0.1

Wow.

Jeg prøver lige !!

Der er intet der virker.

Dette kan jeg ikke bruge til noget!

Du bliver simpelthen nødt til at skrue op for informationsflowet, da jeg ikke har en krystal kugle

Screendump og evt. fejlbesked da du kørte claimit?

Prøv at skrive 127.000.000.001

fik samme resultat som sidst.

Det vindue der dukker op, står der noget i vinduet lige bag dette?

Nej, der står intet i det.

jeg har prøvet at trykke forsæt, men der sker heller intet.

Hmm,

Åben en dos boks, og skriv IP Config /all

Screendump af vinduet bagefter

Din IP adresse er 192.168.8.100, så prøv at skrive dette i ClaimIt

jeg har ændret til 800 og 008, kan ikke skrive punktum.

Jeg skal lige høre…

Indeholder dit password extended karakterer, dvs. æ,ø,å eller andre special tegn?

ja det er korrekt.
MEN jeg har netop lige prøvet og skrive dem uden dette. men samme resultat som vedhæftet. der er desværre ingen forskel