Se filmer tv serier med text

Hej!

Är det någon som vet om det finns några planer i närtid att få Plex att visa filmer eller tv serier med inbakad text på exempelvis kanal 5 play mm?

Jag kör med server på win 8 och klienten i samsung tv. Vi ser en del danska serier via play kanaler men det är ganska svårt att fatta vad de säger när inte svenska textningen följer med.

Hans

Hej!
Är det någon som vet om det finns några planer i närtid att få Plex att visa filmer eller tv serier med inbakad text på exempelvis kanal 5 play mm?
Jag kör med server på win 8 och klienten i samsung tv. Vi ser en del danska serier via play kanaler men det är ganska svårt att fatta vad de säger när inte svenska textningen följer med.

Hans

Du måste fråga den som underhåller den specifika pluginen. Det är möjligt att det går koda in en lösning för det. Vet ej.

Tack för svaret! Hur vet jag vem som underhåller TV4 play och de andra svenska playkanalerna?

MVH/Hans

Tack för svaret! Hur vet jag vem som underhåller TV4 play och de andra svenska playkanalerna?

MVH/Hans

Finns ingen lista på dom tyvärr. Jag brukar lösa det genom att söka på agentnamnet och se vem som senast skickat in lite patchar och så. För TV4 t.ex. så verkar Meo vara den som varit mest aktiv på slutet. Han verkar även aktiv för Viasat-pluggen. En riktig kämpe alltså!

Hej!

Hans

Hej!

Denna fråga har varit upp tidigare(kanske inte här i det svenska forumet), jag startade själv en tråd i början av min tid här på forumet:

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/65874-channel-with-subtitles/

Så kort och gott, undertexter stödjs inte via plugins, det fattas stöd för det både i PMS, plugin API:t  :( . 

Det finns många trådar startade om detta, och även fast jag betalt för PlexPass så har jag inte kollat om det finns så man kan rösta på det i en feature request. Ingen aning heller om det jobbas på det eller om det är planerat...

Vill också gärna få in detta eftersom det går väl an i en plugin om programmet är på engelska, men när det är på nåt annat språk så kan man ju inte titta på det via Plex(och tvingas tillbaka till webläsaren).

Det enda sättet för en plugin att visa undertexter är att använda sig av "webkit", och pluginen blir då mycket instabil/slutar fungera på många plattformar(verkar bara funka någorlunda om man kör både klient och PMS på Mac OS X).

Tack för svaret! Hoppas verkligen det kommer en lösning i framtiden. Jag gillar Plex och använder det dagligen men systemet skulle vara fulländat när kanalerna fungerar bättre och kunna se textade program.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.