Göra eget plug in

Hej!

Jag skulle vilja ha ett plug in för swefilmer eller swestream (få filmer och serier med svensk undertext). Då skulle plex vara fulländat för mig. Problemet är att jag inte kan något om kodning eller annat som jag antar man behöver för att göra egna. Jag var in och kollade på plex development men blev inte så klok. Är det någon som kan tipsa hur jag kan försöka mig på detta eller är det bara att fortsätta utforska development forumet?

/Hans

Har du slagit en kik på pluginet s4u ? Jag kör på den och brukar få hyfsat med träffar, kombinerat med opensubtitles för engelska där svenska inte finns fungerar det helt OK.

Hej!

Jag har inte fått undertexter att fungera alls. Jag kör med samsungklienten. Funderar på att ladda ner PHT så jag får med cec funktionen också. Går sett att ladda ner undertexter via s4u när man tex streamar från icefilms eller liknande?

Hans

Jag använder inte någon av dessa klienter, men en snabb sökning gav följande;

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/23049-icefilms/page-12#entry429733

Och att det verkar gå med SRT-subs på samsung. Så där verkar det finnas en chans där iaf..

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.