Hoi daar, ik heb een serie op mijn computer ingelezen.
Ik heb alle seizoenen, maar hij weergeeft alleen maar 1 seizoen in Plex… Alle sub directories van de verschillende seizoenen zijn hetzelfde opgebouwd.
Waar kan dit aan liggen?
Als ik trouwens zoek naar ondertitels (via Plex) vind hij niets. Iemand tips?
Dank!
Geef elke aflevering de volgende ‘code’ mee: S01E05, waarbij het cijfer achter de ‘S’ staat voor het seizoen en het cijfer achter de ‘E’ voor het afleveringsnummer (S = season, E = episode). Dus een aflevering van bv. Kijken in de ziel, seizoen 1, aflevering 2 wordt: ‘Kijken in de ziel S01E02’ Nadat je dit met alle bestanden van de series hebt gedaan, zou Plex dit moeten overnemen.
Van ondertitels heb ik weinig verstand…
He dat van de seizoenen werkt! Top! Ik hoop dat iemand me nog kan adviseren met de ondertitels…
wat bedoel je precies met zoeken naar ondetitels? staan de ondertitelbestanden in de map van je TV series/films zelf?
volgens mij is het zo dat ze exact dezelfde naam moeten hebben als de film of serie:
lost - S01E01.avi
lost - S01E01.srt
zoiets…
Dat is een bereklus dan… kan je ze niet per seizoen downloaden? en waarom doet de zoekfuncties naar ondertitels in plex het niet?
welke zoekfunctie bedoel je?
Zoekfunctie: binnen plex 9. Film is gestart, dan druk je op M en dan het Speakertje en dan Ondertitels zoeken.
Die vind nooit wat bij mij, en hij loopt vaak vast…
Als een ondertitel bestand dezelfde naam heeft als het videobestand (zie nerpissads voorbeeld) zal Plex het automatisch vinden en kunnen gebruiken. De zoekfunctie is bedoeld om ondertitelbestanden te kunnen vinden die ergens anders opgeslagen staan of een andere naam hebben, het zoekt niet online naar ondertitels.
Helemaal duidelijk! Maar stel nu dat ik van bijvoorbeeld SERIE1. de ondertitels van alles seizoenen wil (moet ik die dan 1 voor 1 downloaden?)
en… stel dat in die SERIE1 een vertraging in de timing van de ondertitels zit. Dat kun je aanpassen in plex, maar past hij het dan alleen voor die ENE serie aan of voor al mijn bestanden?
uiteraard moet je alle ondertitels die je wilt hebben eerst downloaden.
je kunt een vertraging (of versnelling) instellen in de audio-instellingen in het OSD (on screen display) als je “M” indrukt.
daar is ook een instelling die het mogelijk maakt om de instellingen als default over te nemen. in dat geval zou dus voor alle ondertitels dezelfde vertraging gelden.
Lijkt me niet handig om een default in te stellen voor de ondertitels. Ik denk namelijk dat niet elke serie (in combi met de ondertitels) dezelfde afstand heeft. Toch?
daar heb je gelijk in. in sommige gevallen (bv. sync problemen) zou het handig kunnen zijn om de audio-vertraging een defaultwaarde mee te geven.
wat ik persoonlijk wel heb, is dat ik default wel ondertitels aan heb staan zodat plex altijd ondertitels weergeeft zonder ze handmatig aan te hoeven zetten.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.