no server

Ik heb sinds kort plex en heb een probleem.
In eerste instantie met oude tv en router draaide alles prima. Nu kan ik echter niet inloggen mijn de plex server. Niet via laptop, tv of iPhone. Geselecteerde server is niet bereiknaar
Ik heb een modem met daaraan gekoppeld een TP-link AC 3200.
De server is mijn windows 10 pc, deze is verbonden met mijn TP-link via wifi 5ghzA.
Of ik nou op mijn andere device (laptop/iPhone/tv) op wifi 5ghzA, B of 2.4 GHz band veranderd niks aan de situatie.
Ik heb reeds al geprobeerd:
In plex:
-beveiligde verbindingen uit te schakelen

• IPv6 aan te zetten
  • GDM is actief alsmede HTTCP pipelining.

Als ik toegang van buiten inschakel krijg ik ook de volgende melding:
Je server is ingelogd op Plex maar is onbereikbaar van buiten je netwerk. Meer informatie
Tip: Het lijkt erop dat je server verbonden is met internet via meerdere routers of andere netwerk apparaten. Probeer het direct te verbinden met het hoofd apparaat, of bekijk onze support site voor meer informatie over hulp bij “Double-NAT” scenarios. Lees meer

Zelf heb ik het idee dat het mogelijk aan mijn router ligt, echter weet ik niet zo goed wat ik daaraan qua instellingen zou moeten veranderen om dit op te lossen? Heb al wat geprutst maar kom niet heel veel verder :+
Iemand een idee?

Je Schrift oude tv en router. Heb je nu een ander router dan?
Zo ja heb je op de nieuwe router dan de poortverwijzing aangezet. Heeft je server dan nog hetzelfde ip adres
Is er geen mogelijkheid om de pc met een kabel aan de router te verbinden? Kun je op de server zelf wel naar plex ( in de webbrowser bv)

Dank voor je reactie

Ja die TP-link router is nieuw. Oude had slecht bereik.

Poorttriggering heb ik aangezet, zie:

Heb nu trouwens ook mijn modem in bridge modus gezet. Mag nog niet baten…

Hoe zie ik of mijn server hetzelfde ip adres heeft? Op de server zelf kan ik wel naar plex ja. Een kabel trekken is helaas geen optie…

Of bij de netwerkinstellingen (tcp-ip) op de pc. Of in de webbrowser van de router. De vraag is of de server een vast ip nummer had. Kun je testen of je met de server het internet op kunt. Zo ja dan werkt dit met de router. Zo nee dan moet je hier iets veranderen. Als het werkt kun je op de router misschien aangeven dat deze computer altijd hetzelfde ip nummer moet krijgen en dan moet je de router voor poort xxxx (dezelfde als in de server staat bij toegang op afstand) aangeven dat tcp en udp altijd naar dit ip nummer moet
Je moet nu ook vanaf andere aperaten in de webbrowser contact kunnen maken via ipnrvandeserver:poortnr
Ik hoop het het duidelijk is (ben geen echte windowsgebruiker dus kan die functies niet precies beschrijven)

Over de foto
Weet de router aan welk ip adres de functie plex gekoppeld is?
En staat de server nog op de standaard poort 32400

Ik heb nu het volgende geprobeerd.

Bridge in modem aangezet. In plex settings geeft hij nu ook geen double NAT probleem meer aan.

Verder:
PMS server (PC) statisch ip gegeven.

Klopt dat zo?

Dan kan ik in de modem bij port forwarding geen ip adres opgeven, wel bij virtual servers :?

Na dit gedaan te hebben stond in plex even dat hij verbonden was mij internet, echter na 1 min sprong alles weer op rood :frowning:

Wat doe ik fout?

heb je in de Windows10 Firewall Plex wel volledige toegang gegeven? naar buiten staat standaard open naar binnen blokkeert ie de toegang…