ska flytta mitt bibliotek, vad händer med filmerna?

jag ska flytta min externa hårddisk fråpn min router direkt till min macmini som jag har som server nu mera.

frågan är vad kommer att hända med allt jag har inlagt när jag byter ut källan där den hämtar informationen ifrån?

kommer jag att behöva lägga om alla filmer igen? alla triologier som inte hamnar i ordning automatiskt m.m?

jag ska flytta min externa hårddisk fråpn min router direkt till min macmini som jag har som server nu mera.

frågan är vad kommer att hända med allt jag har inlagt när jag byter ut källan där den hämtar informationen ifrån?

kommer jag att behöva lägga om alla filmer igen? alla triologier som inte hamnar i ordning automatiskt m.m?

Först och främst, ta en backup av Plex Media Server-mappen. Sen gör följande:

1. Stäng av "Empty trash automatically after every scan" i Plex Media Server Preferences
2. Flytta disken
3. Öppna Media Managern (/web)
4. Gå in i varje sektion som innehåller referenser till din gamla diskplats och lägg till samma mapp, fast som nu ligger på nytt ställe. TA INTE BORT DEN GAMLA KÄLLAN ÄNNU.
5. Uppdatera sektionerna. En ikon med numret 2 bör synas på alla filmer och serier som fanns på både gamla stället och nya.
6. Verifiera att filmerna/avsnitten funkar
7. Gå nu in i sektionerna i Media Managern och ta bort källan som jag bad dig behålla tidigare i punkt 4
8. Bocka i det du avbockade i punkt 1, och gör även en ny refresh i alla sektioner som att ikonen med nummer 2 försvinner.

Lycka till.

okej tack för snabbt svar =)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.