Byta hårdisk till mitt filmbibliotek

Har nu mina filmer på en extern hårdisk och tittar på dom genom plex. Behöver nu byta till en större hårddisk där jag kommer lägga filmerna. Frågan är om jag behöver ta bort filmerna från plex eller känner den igen/upptäcker den filmerna ändå?

Hmm, tyvärr har jag faktiskt aldrig testat just det, så jag kan inte ge annan rekommendation än: testa :slight_smile:

EDIT: Alltså, testa att lägga dit den nya länken i PMM, och ta bort den gamla.

Hmm… nu när jag tänker mer på det så skulle du också kunna testa att döpa din nya externa disk till exakt samma namn som den gamla (efter att du fört över alla filmer från den gamla disken, du kan inte ha två exakt lika namngedda enheter inkopplade samtidigt). Du måste ha samma namn på mappar och strukturen måste vara lika.

Oki… ska testa det, rapporterar när jag kommit så långt

Gjorde som som att jag tog bort de gamla från media maneger och la till dem igen från nya disken. Kändes som det skulle bli mist trassel då<< :rolleyes:

Absolut, det är säkrast:)

Har precis installerat Plex och ångrar att jag lade till en mapp för filmer så det ligger massa annat skräp som visas också.
Kan inte hitta var man tar bort eller ligger till mappar.
Kan ni hjälpa mig med det?

Välkommen till forumet!

Ta en ■■■■ på denna screencastsom jag gjorde för drygt två månader sedan. http://vimeo.com/17827516

Man tackar.
Det var ju en bra genomgång och introduktion

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.