Jag skaffade Plex Pass igår. Det var den nya trailerfunktionen som fick mig till det. Jag laddade ned senaste versionen av PMS och PHT under Plex Pass-downloads-fliken (Mac OS X) och konfigurerade för att få trailers att finnas till varje möjlig film och så att det automatiskt ska spelas upp tre trailers innan en film startar. Allt fungerar utan problem på Plex Web och mina iOS-klienter, men på PHT får jag inte trailers att fungera. IBLAND spelas trailer upp, men oftast inte. Om jag startar om datorn så fungerar det eventuellt att spela upp EN trailer, men sätter jag sedan på samma trailer igen, eller en annan, så får jag bara detta felmeddelande:
Har jag gjort något fel eller vad kan det vara som spökar?
Funkar fint här (OS X 10.9.4 på både klient och server). Dock så märkte jag att trailers inte spelades upp om jag tidigare påbörjat uppspelning av en film, t.ex. att jag tidigare hade sett t.ex. 50 av 140 min ...
Funkar fint här (OS X 10.9.4 på både klient och server). Dock så märkte jag att trailers inte spelades upp om jag tidigare påbörjat uppspelning av en film, t.ex. att jag tidigare hade sett t.ex. 50 av 140 min ...
Kör med den PMS och den ännu nyare PHT (1.2.1). Både PHT och PMS körs på samma iMac. Har inställt på att visa tre stycken trailers från osedda filmer i mitt bibliotek innan film. Men inget spelas innan film och jag kan inte heller manuellt titta på trailers. Jag får bara upp det där felmeddelandet som jag bifogade i första inlägget.
Men jag antar att de jobbar på detta. För det verkar strula med trailers i PHT för de flesta.
Den var inställd på att visa trailers från mitt bibliotek, istället för new and upcoming.
Den inställning verkar bara finnas i plexweb, vilket jag aldrig kör. I PHT finns den inte, där finns bara hur många trailers... varför denna uppdelning? Varför finns inte alla inställningar överallt?
Den var inställd på att visa trailers från mitt bibliotek, istället för new and upcoming.
Den inställning verkar bara finnas i plexweb, vilket jag aldrig kör. I PHT finns den inte, där finns bara hur många trailers... varför denna uppdelning? Varför finns inte alla inställningar överallt?
Jag tror att du blandar ihop Plex Web med Plex Media Server nu. Det är i Plex Media Server du ställer in vilken kategori av trailers som skall visas innan filmstart. I Plex Web och Plex Home Theater ställer du in hur många trailers som skall visas. Någon får rätta mig om jag har fel.
Jag tror att du blandar ihop Plex Web med Plex Media Server nu. Det är i Plex Media Server du ställer in vilken kategori av trailers som skall visas innan filmstart. I Plex Web och Plex Home Theater ställer du in hur många trailers som skall visas. Någon får rätta mig om jag har fel.
Du har helt rätt. Det är många som blir förvillade av att Media-Managern för PMS-servern också är Plex/Web-klienten. Det är väldigt lätt att i tanken blanda ihop de menyer som visas när man klickar på 'Web' respektive 'Server' efter att ha klickat på verktygs-ikonen.