SOLVED - DSM7 - Web player

Server Version#:1.24.0.4930-7000
Player Version#:Web Firefox/Chrome

______________________________________________EN :

Hello,

I have a problem with my Plex server, only in web version, the server displays this error message when I launch any video:

image
(This server is not powerful enough to convert the video.)

Do you know where this problem can come from? When I use the Android TV app it works without any problem.

Thank you for your help,

______________________________________________FR :

Bonjour,

j’ai un souci avec mon serveur Plex, uniquement en version web, le serveur m’affiche ce message d’erreur quand je lance n’importe qu’elle vidéo :

image

Savez vous d’ou peut venir ce probleme ? Quand j’utilise l’app Android TV ça fonctionne sans aucun souci.

Merci de votre aide,

Je précise, le souci survient avec n’importe quel format et n’importe quel film, mp4, mkv, 720p, 1080p, x264, x265 ect…
Merci !

I specify, the problem occurs with any format and any film mp4, mkv, 720p, 1080p, x264, x265 ect…
Thanks

@trumpy81 j’ai méticuleusement suivi vos indications, je vous upload de nouveau le fichier que je viens d’extraire après avoir lancé le film et patienté plusieurs minutes. (le message d’erreur s’affiche au lancement du film)
Merci pour votre patience.

@trumpy81 I have meticulously followed your indications, I upload you again the file I have just extracted after having launched the film and waited several minutes. (the error message is displayed when the movie is launched)
Thank you for your patience.

Étrange … Je fais un essaie avec un autre fichier, voici les fichiers attendu.

Strange … I try with another file, here are the expected files.

Je vais regarder ça, mais dans le cas le problème viendrait des permissions, je ne pourrais pas lancer le film/série sur l’app Android, alors que depuis l’app Android tout fonctionne bien …

I’ll look into it, but in case the problem would come from permissions, I couldn’t launch the movie/series on the Android app, while from the Android app everything works fine…

Problem solved =D thanks a lot !!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.