Is het mogelijk ondertiteling te krijgen op de South Park afleveringen? Zo ja, hoe?
Daarnaast heb ik nogal wat hapering wanneer ik een 1080p MKV afspeel via Plex. Als ik hem open via Windows Media Player heb ik daar geen last van. Iemand een gouden tip ?
Via het geluid osd (druk m op je keyboard wanneer de film aan het spelen is en kies daarna voor browse subtitle (iets in die richting :unsure: )
Ik vindt het zelf het makkelijkste om de sub in de zelfde folder te zetten als de film en het de zelfde naam te geven
Vraag 2 wordt wat moeilijker het hangt van 2 dingen af
1 Speelt diezelfde 1080p MKV goed af in de media speler van windows zelf ?
2 heb je een onboard video kaart of een lose video kaart ?
1080p MKV files vragen nog al wat van je computer als je een geode video kaart in je computer hebt kun je het laten afhandelen door je video kaart dit schilt een helehoop CPU kracht
Dit kun je terug vinden in de settings van de Plex Media center onder de video settings
Wat ook zou kunnen is dat je codecs niet helemaal op orde zijn.
Wat je zou kunnen doen is het K-Lite codec pack downloaden en installeren
(Ik weet dat er mensen het hier niet mee eens zijn, maar voor mij werkt het perfect)
Eerste vraag heb ik verkeerd gesteld. Ondertiteling lukt me normaal wel, maar ik bedoel voor het South Park Channel. Die staan namelijk niet in een map op mijn pc maar stream (?) ik van Plex.
Codecs kan ik proberen, maar het ligt aan Plex in dit geval. Dezelfde film doet het namelijk wel in een Windows Player. Ik heb een onboard video kaart in mijn laptop. Snap dat dit niet geweldig is, maar waarom in Windows Media Player wel en in Plex dan niet?
Het South Park kanaal heeft helaas geen ondersteuning voor ondertiteling (de website southpark.nl biedt geen optie voor ondertiteling aan, maar zelfs als dat wel zo zou zijn zou Plex er op dit moment niet veel mee kunnen).
Een codec pack installeren voor Plex heeft totaal geen zin (Plex maakt geen gebruik van systeem codecs). Het enige wat ik me kan bedenken waarom sommige bestanden haperen bij het afspelen is als je deze bestanden af zou spelen via een draadloos netwerk. Is dat het geval?
Okay thanks! Dan maar in m'n eentje naar South Park kijken :)
Nee, is niet het geval.. Hij hapert al gewoon lokaal wanneer ik Plex op mijn laptop open. Daarnaast stream ik hem niet naar m'n tv, maar sluit ik hem met een kabel aan..
Kun je is kijken wat het verbruik is van je CPu tijdens het kijken naar een 1080 MKV
Okay thanks! Dan maar in m'n eentje naar South Park kijken :)
Nee, is niet het geval.. Hij hapert al gewoon lokaal wanneer ik Plex op mijn laptop open. Daarnaast stream ik hem niet naar m'n tv, maar sluit ik hem met een kabel aan..