Spela upp på iPhone

Spela upp på iphone
En fråga till bara... Sen jag uppdatera plex till den nyaste versionen som ska kunna spela upp biblioteket vart jag än e på iPhone å iPad.... Men nu går de inte ens å spela upp på dom när jag e hemma... Får upp bibliotek senaste visningar kanaler osv... Men den sätter inte igång filmen... Laddar å laddar sen stänger den bara ner spelaren å visar biblioteken igen....

Vilken enhet försöker du spela upp på då du är hemma? Funkar det i någon annan klient?

Funkar i Mac minin å min roku spelare… Men inte i iPhone eller iPad…

Ok, vad har du för Transcoder-inställningar i din iOS-app? Gå till Inställningar/Avancerat och berätta om du har Direktströmning påslaget, och vad du har för inställning under "Direct Play".

Direkt strömning påslaget, å prioritize quality

Precis som jag då. Hmm. Funkar bra hemma hos mig dock.
Har för mig att du sa i en annan tråd att du har senaste versionen av PMS (0.9.7.3.317), men jag kan inte minnas om du nämnt vilket operativsystem du har PMS installerat på. Kan vara en bugg i någon av dom. Vilket kör du?

Hmm, men det slår mig att jag hört lite snack bland utvecklarna om att enhetsprofilen för vissa iPhones har blivit galna i senaste PMS-versionerna. Vilken iPhone har du?

iPhone 4s… De funka klockish till jag uppdatera mjujkvaran… Nu hittar inte ens roku nån plex klient… :slight_smile:

Hur menar du? Rokun är en egen klient, den ska inte hitta andra klienter.

Den hittar NASen å filmerna men när jag ska spela upp dom så säger den att den inte har tillåtelse å spela upp… De e nåt i synolygyn… Men allt står på läsa/skriva… Så jag fattar inte…

Ok, har du PMS installerat på din Synology eller har du en dator som den är installerad på? Om Synology, vilken modell har du? Om dator, vilken dator och vilket OS?

edit

ar också bekymmer att spela upp på min iphone 5 och ipad 2.
kör pms 0.9.7.9.375 på en mac mini os 10.6.8

kör verision 3.02 på ios enheterna men när jag försöker starta en film eller serie får jag bara felmeddelandet "kan ej spela upp mediet" "an unknown error has occoured"

verkar inte spela någon roll om jag är på det lokala nätverket eller på 3g nätet

Det där felmeddelandet får man om PMS inte hittar videofilerna via den sökväg som de låg på när de scannades in. Var ligger videofilerna? Har du döpt om dom?

dom ligger på en nätverkshårdisk och har inte döpt om dom. det fungerar ju när jag kollar på dom plex på mina båda mac mini's

Det kan vara så att då du scannade in biblioteket så var din nätverkshårddisk mountad som "Externa Disken" och nu några dagar senare så är det mountad som "Externa Disken-1" på grund av en felaktig utmatning av disken eller något liknande. Det innebär att sökvägen som PMS försöker använda är fel. Den försöker hitta ett namn som inte finns.
Men det skulle innebära att dina båda Mac Minis inte heller skulle få det att funka, såtillvida inte du mountar din nätverkshårddisk på de maskinerna också, och där har inte samma utmatningsproblematik dykt upp kanske?

Vad har du för nätverkshårddisk?

det skulle kunna vara något sådant för routern är lite muppig ibland så nätverket slutar att fungera och då kan man vara tvungen att mounta diskarna igen i mac minin som pms ligger på. men som sagt då borde det ju inte fungerat på mac minisarna heller. nätverksdiskarna är en western digital och en buffalo, kommer inte ihåg modellbeteckningarna nu.

det lustiga är att nu verkar det fungera igen, vet inte vad det beror på dock, gjorde en "deep scan" av biblioteket och på min iphone loggade jag in o ut från myplex.

dock verkar det ju som många har liknande problem om man läser här
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/53414-why-does-play-not-start/page__pid__339659#entry339659http://forums.plexapp.com/index.php/topic/53414-why-does-play-not-start/page__pid__339659#entry339659

Hade problem på både min iPhone 5 och iPad 3.

Under inställningar/Video slog jag på "Universal Transcoder" samt gick in i Inställningar/Avancerat och körde "Clear Cached Data" så spelar den upp filmerna utan problem!

:rolleyes:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.