Streamad film!

Har ett problem med plex att den kan inte spela upp filmer ifrån kön. Om jag lägger filmer från tex dreamfilm så ser jag den i kön men sedan när jag skall spela upp den så kraschar antingen plex eller så säger den att den inte kan spela upp den för tillfället eller så säger den att servern är nere. Däremot om jag kör film ifrån mitt bibliotek så är det inga problem.

Har ni några förslag på vad jag kan göra?

Med tack på förhand.

Ynick

Har ett problem med plex att den kan inte spela upp filmer ifrån kön. Om jag lägger filmer från tex dreamfilm så ser jag den i kön men sedan när jag skall spela upp den så kraschar antingen plex eller så säger den att den inte kan spela upp den för tillfället eller så säger den att servern är nere. Däremot om jag kör film ifrån mitt bibliotek så är det inga problem.

Har ni några förslag på vad jag kan göra?

Med tack på förhand.

Ynick

Om du lägger saker i kön så försöker den spela upp det direkt ifrån den websajt som du var på. I ditt fall Dreamfilm. Om du spelar upp något från ditt eget bibliotek så spelar du upp saker som du har hemma. Så, kort och gott innebär det att kö-funktionaliteten måste ha stöd för just den siten som du försöker spela upp ifrån. Och det är bara vissa sajter som stöds, t.ex. Ylutube och Vimeo. Jag tvivlar att Dreamfilm stöds, men jag vet inte med säkerhet. 

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.