Media ej tillgängligt

Helt utan förvarning så kommer det upp en ruta när jag försöker starta en film där det står:

Media ej tillgängligt
Den associerade filen är inte tillgänglig. Vänligen undersök att filen existerar och nödvändiga diskar är monterade.

Jag ser allt innehåll på min (Synology) server, det går inte att spela upp filmerna bara, ovan ruta kommer oavsett vilken video jag försöker starta. Någon som vet ngt?

Tilläggas bör göra att det blir olika meddelande beroende på om jag kör från android eller iOS, från en iPad står det:

Otillgänglig media
Plex media servern kan inte hitta eller få åtgång till mediafilen för detta bibliotek på den förväntade platsen.

Behöver få lite hjälp här.

Samma felmeddelande här. Måste vara efter senaste uppdateringen 10 september.

Har du ändrat sökväg eller döpt om någon katalog där filerna ligger i?

Mina filer ligger på en WD NAS, och jag kan få samma fel om min NAS inte riktigt har vaknat upp (plex servern ligger på en annan maskin), eller om jag döp om en fil eller sökvägen till filerna.

Om jag har döpt om filer eller sökvägar så brukar det bara vara att uppdatera biblioteken från Plex så att den indexerar om alla filer.

Kontrollera även så att din Plex server har rättigheter att läsa från platsen där dina filer ligger, t.ex. om din Plex server ligger på en egen windows maskin, öppna utforskaren och skriv sökvägen som du angett till biblioteken i utforskaren och se om maskinen har tillgång katalogen där filerna ligger.

Jag har inga fler förslag, lycka till! :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.