Har iPhone och synology NAS, installerat Plex på båda systemen.
Kan ansluta till NAS från telefonen och hittar filmer men då jag klickar på dom spelas dom inte upp, måste filmerna vara i ett speciellt format för att iPhone ska kunna spela upp filmer som streamas från Plex?
Plex Media Server som du installerat på ditt NAS ska hantera det åt dig. Såtillvida du inte installerat någon version som inte har Transcoding-stöd. Vad har du för Synologymodell och vilken Plex Media Server-version installerade du och från var?
Sitter på en Synology DS212j med Plex Media Server installerad, version 0.9.6.9.240-8fd9c6a. Installerade Plex på både min Iphone och på min Ipad. Jag hittar min server och kan browsa alla filmer/serier från båda enheterna. Men så fort jag klickar på en video i menyn och mediaspelaren startar tar det 2s så stänger den ner och återgår till menyn… Har provat att installera om Plex Media Server på min NAS, samt installerat om apparna på både Iphone och Ipad men felet kvarstår.
Jag gissar att det är någon inställning jag missat men kan inte hitta detta. Hoppas kunna få hjälp här.
Synology DS212j har en ARM processor och klarar inte transcoding. Filerna måste därför vara i ett format iPad/iPhone klarar att spela. Dessutom måste filerna vara optimerade för streaming. Konvertera dem med Handbrake, det är enklaste vägen till framgång i det här fallet.