Hej. Jag har sub-zero på min server, dock blir åäö konstiga tecken på något vis. Finns det någon fix för detta?
så här blir srt filen att se ut
00:00:05,901 → 00:00:10,316
Tidigare på Breaking Bad.
- Vad har hänt med dig?
10
00:02:30,508 → 00:02:33,785
Jag tyckte han sade söderut,
helt plötsligt var vi borta från-
Har aldrig tänkt på hur mycket åäö svenskan igentligen använder
Testa att installera addon’en srt2utf8…
eller också konverterar du dina undertextfiler m.h.a t.ex. subtitle edit till UTF8 formatet… Sedan så skall allt funka!
@ecsjjgg said:
Testa att installera addon’en srt2utf8…eller också konverterar du dina undertextfiler m.h.a t.ex. subtitle edit till UTF8 formatet… Sedan så skall allt funka!
när jag öppnar den lokala srt filen Sub zero lägger in ser den redan ut så där. Jag provade konvertera en av filerna ser dock lika ut. Skall testa addonet dock.
Nästa fråga blir hur gör jag med alla dessa 100tals srt filer Sub zero redan lagt in
fråga om srt2utf8 är det riktigt att den skall skapa en fil som lutar på *.srt.srtutf-8 ?
Ja, det ska den göra…
Så jag måste manuellt döpa om dem till bara .srt för att kunna välja just den texten?
Nej, det behöver du inte göra, plex väljer automagiskt din .srt.srt2utf8 fil…
Tack för hjälpen!
@Isacsson said:
Tack för hjälpen!
Ville bara säga lite såhär i efterhand att felet är inte alls att texten är i fel encoding (sub zero fixar redan det där automatiskt).
Felet är att folk laddar upp texterna med dom där symbolerna i sig. Det finns inget egentligen att göra åt detta hittills. Dock så är det mestadels bara ett problem på “podnapisi” så om du går in i inställningarna på sub zero och stänger av podnapisi så borde du inte få mycket såna längre. Men då får du också lite färre texter nedladdat.