Subtitles hänger/stoppar filmerna vid uppspelning

Gör ett försök här, har sökt mig igenom ett antal trådar med snarlika fel men inget matchar mitt.

Enligt topic så vägrar filmen spela upp. Den står och tuggar om jag har valt en subtitle, det spelar ingen roll vilket format filmen har, eller om det är subtitles som jag har lagt till lokalt eller om dom hämtas från en databas. Så fort jag tar bort subtitles så spelas filmerna upp direkt utan problem.

Kör windows 7 på någon äldre asus eee-box som server. Samt två chromecast för att spela upp med. Kan tillägga att filmen inte startar på någon annan enhet häller så som iphone eller samsung TV. 

Otroligt frustrerande. Någon som har en idé om vad det handlar om?

Jag gjorde en snabb googling på och försökte se vad för CPU som en sådan Asus box innehåller, vanligtvis en Intel Atom eller Celly. Däri ligger också troligen problemet. När du ber Plex att använda subtitles kommer de flesta klienter kräva att filmen bränns om med sbubtitles inbakat. Detta klarar gissningsvis inte din CPU av. Om du har möjlighet för sakens skull att installera Plex på något mer kraftfullt så vore det ett bra test.

( Tar bort - helt orelaterat till tråden när jag läste igen. :) )

Gör ett försök här, har sökt mig igenom ett antal trådar med snarlika fel men inget matchar mitt.
Enligt topic så vägrar filmen spela upp. Den står och tuggar om jag har valt en subtitle, det spelar ingen roll vilket format filmen har, eller om det är subtitles som jag har lagt till lokalt eller om dom hämtas från en databas. Så fort jag tar bort subtitles så spelas filmerna upp direkt utan problem.

Kör windows 7 på någon äldre asus eee-box som server. Samt två chromecast för att spela upp med. Kan tillägga att filmen inte startar på någon annan enhet häller så som iphone eller samsung TV. 

Otroligt frustrerande. Någon som har en idé om vad det handlar om?

Peter har rätt. Om du vill fortsätta använde PMS på en dator som har så svag CPU, då måste du använda en klient som är kapabel att spela upp alla filformat och undertextformat utan att PMS realtids-konverterar (transcoding) dom åt dig. Plex Home Theater (PHT) till exempel är en klient som ej kräver att servern transcodar.