Svengelsk meny

Menyspråk
Hej,

Jag har precis börjat använda Plex och i alla guider är alla menyer på svenska.
Jag får en svengelsk meny där jag kan välja tex Inställningar och Movies. Vissa menyer är helt på svenska och andra på engelska. Hur fixar jag detta?

Jag kör MacBook Pro, senaste version av Snow Leopard allt på svenska

mvh och stort tack

Jimmy

Hej Jimmy och välkommen till forumet.

När du lägger till en sektion i Plex Media Manager så väljer du vad det är för typ av innehåll i den sektionen (Movies, TV Shows, Music).
Samtidigt så har du under det ett fält som heter Section Name, där skriver du in vad du vill att det ska stå i Plex. Min gissning är att du har skrivit Movies där och inte FIlmer om det nu är vad du vill att det ska stå.

/Din namne

Tack för snabbt svar och det hjälpte.

Men när jag väljer Filmer (tidigare Movies) så är efterföljande menyer på engelska. Jag får välja mellan “Show all, Recently added… etc”.

Finns inte Plex genomgående på svenska?

I den senaste alphan (0.9) så finns det bara grundstöd för Engelska. Andra språk kommer i en framtida release.

Går det att välja språk i Plex så man uteslutande kan köra engelska om man vill? Hittar inget sådant menyval iaf...

Både ja och nej. Plex kollar vad du har för språk i OSX. Så om du ändrar ditt OSX-språk till Engelska så blir det Engelska i Plex.

Jag har för mig att det finns en setting i Advanced Settings för att manuellt tvinga Plex att köra ett visst språk. Men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad det var. Återkommer ifall jag kommer på det.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.