Svensk info på filmer

Svensk info
Hej... Hur får jag inforexten på filmer på svenska istället för engelska.... Med vänlig hälsning, Anders Sjöström

Hallå!

Då du skapar din film-sektion så väljer du vilket språk den sektionen ska ha.
För att kolla vad du har så går du in i localhost:32400/web och klickar på din film-sektion. Där uppe till vänster bör du se en ensam skiftnyckel (till skillnad mot skiftnyckeln och skruvmejseln uppe till höger). Denna ensamma skiftnyckeln är "Manage". Då du klickar på den så kan du göra inställningar för din film-sektion. Väl därinne, uppe i mitten, så ser du om du har svenska eller engelska som sektionsspråk. Står det engelska? Klicka då på "Edit" och "Show Advanced Options" så kommer du hitta hur du ändrar språk.

Klicka på "Save" och du kommer du att få svenska på alla filmer den hittar svensk synopsis på. Alla framtida inscanningar alltsa.
Vill du ändra på den befintliga så ska man köra en "Force Refresh". Det hittar du på sidan du kommer till då du klickar på den ensamma skiftnyckeln då du är i din film-sektion. Men jag får inte det att funka. Jag har hittat en workaround dock, men den är jobbig. Man gör helt enkelt en "Fix incorrect match" på den filmen du vill fixa, då kommer den att med största sannolikhet att ge samma film som förslag igen. Men denna gång kommer du få synopsis på svenska.

Tack…

Det finns fortfarande vissa filmer som får sin info på engelska, och då antar jag att det är för att det inte finns någon på svenska tillgänglig.

Min fråga är om det finns agenter att föredra? Finns ju väldigt många i de olika sektionerna och jag bara väljer den högst upp.

Det är korrekt.
Jag använder engelska på allt, så jag är fel person att svara på detta tyvärr.

Kör på wikipedia, nackdelen är bara att det så (ursäkta uttrycket) jävla dålig info om filmerna.

Ja, det är väldigt annorlunda info om filmer på Wikipedia än vad det är på t.ex. IMDB. Jag blir så galet irriterad på Wikipediatexterna så jag har den längst ner i listan eller avslagen :)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.