Har sökt runt på google och här inne ang. mitt problmen men kan inte hitta svaret. Jag är helt ny på detta forum, så ha överseenden med att jag kanske inte hittade ett ev. inlägg om detta redan.^^
Jag har precis börjat använda Plex, fungerar grymt bra på både min windows maskin och min MBP. Hittade precis SVT Play "pluginet", även detta fungerar perfekt på windows maskinin och MBP. Nu har jag fixat "kopplingen" mellan Plex och min LG 47lw650w, det fungerar perfekt att streama film/bilder/musik, men när det kommer till SVT Play appen så fungerar det inte bra alls. Det som händer är att det tar ca 10 minuter för programmet att buffra, sen "laggar" det något förskräkligt, avägen fast jag sänker kviliten på materialet jag vill se.
Är det någon som har liknande problem, och kanske en lösning?
Är det mitt "lan" som strular, eller är det appen?
Kan det vara så att måste fixa något med portarna i routern för att det ska flyta på bättre??
Förlåt att jag kapar din tråd lite men jag kan omöjligen hitta någon SVT Play plugin till min nyinköpta LG tv med detta LG smart TV. Jag har ju fixat till så att jag kan kika på filmer och annat och det fungerar ju verkligen över förväntan MEN jag är en väldigt stor användare av SVT play numera och till min MAC hittar jag ju ett plugin som fungerar perfekt men INTE till min TV. Finns det över huvudtaget någon plugin som jag kan använda i min TV eller hur löser ni detta?
Välkommen alla ny-Plexare :)
Rogga2: Du måste nog gå in i inställlningarna för din PMS och klicka i "Disable capability checking". Om du då installerar SVT Play i din PMS så kommer den fyka upp i din TV. Jag har dock ingen aning om det funkar bra då jag aldrig testat i en LG tv. Jag är grymt intresserad av att höra hur väl det fungerar för dig, så kom ihåg att rapportera tillbaka här då du testat :)
Jag har samma problem som Naff, inga problem att streama film etc från datorn, men när det kommer till apparna, som svt play, så buffrar den bara för att efter en stund “ge upp” och gå tillbaka till föregående menysida. En gång av ca 30 försök har jag lyckats starta ett klipp via svt play och då fungerade det bra, men jag lyckades aldrig upprepa detta.
Jag har en 100/100 uppkoppling och switch samt trådbundet när hemma som fungerar utmärkt annars, till min LG 47lw550w, så vad kan vara problemet?
Finns det någon inställning eller liknande? Någon som lurat ut detta?
Jag misstänker att det är samma problem som med AppleTV-klienten. Jag misstänker även att det kommer lösa sig automatiskt då frameworket och nya versionen av SVT Play-pluggen släpps. Vilket jag inte har något datum på ännu dock.
Hej! Jag hittar inte alls några play-kanaler i min plex på min Windows-dator. Vad gör jag för fel? Är rätt ny, är det så att det inte plugins för de playkanalerna för Windows eller jag som inte får till inställningarna?
Gå in i klienten på din Windows-dator och välj "Channels Directory", och sedan kan du navigera dig fram till "More" och där välja "All plug-ins" (eller vad tusan det nu heter). Där ligger dom.
Kom ihåg att än så länge så krävs Windows Vista eller högre för att pluginer som använder sig av Webkit Streams ska fungera ok.
Jag har en 60PZ750w och jag har samma problem, Kanal5, TV3, SVTplay och alla andra svenska TV apps funkar inte, har installerat dem i tvn men när jag ska spela nått klipp så står den bara och tuggar, inget händer.
Blir det nått fix för detta, någon som vet?? Kanske ska säga att jag använder en windows 7 64bit som Plex server.
Annars nöjd med tvn förutom detta och att den inte spelar DTS ljud i mkv filer.