SVTPlay på Plex buffrar

Efter att ha läst detta tänkte jag testa lite med andra buffertstorlekar också. Men min visade sig redan stå på 5 sek vilket borde varit "lågt" nog enl föregående resonemang.

Jag testade istället att ändra till 20 sekunder som var max för mig. Varpå det faktiskt började funka väldigt mycket bättre för mig. Det som hände var att ljudet hela tiden var i synk med ibland rykte bilden till. Dock stannade den aldrig till så att det stog helt still som det gjorde innan.

Jag vet att på YouTube så laddas ljud och bild via 2 olika kanaler och även om det ser ut som att mycket är buffrat så kan det stå still pga att ljudet inte laddats helt och hållet (progress baren i youtube indikerar bara video, inte audio). Kanske är det nåt likanande problem här. Videon är buffrad tillräckligt men inte ljudet och därför stannar det helt till ibland.

Äh, jag vet inte. Jag är bara glad att det funkar bättre för mig nu. :)
Om det funkar bra med 3 sekunder för nån och 20 sekunder för nån annan gör ju inte så mycket bara det funkar. Men det hade ju varit bra om det var lika så klart.

Tjena,

Någon som fått fart på SVT plugin?

Har problem med att få den att lira på en Macbook Pro. På servern (macmini) funkar den kanon när jag kör mediaspelaren men från andra enheter vägrar den. Har testat lite olika inställningar för cache och kvalité men inga framsteg. Ibland har jag lyckats få igång ett klipp i låg kvalitet.

Har även testat plugin för XBMC och där fungerar allt kanon.

Tacksam för alla tips.

–Mats

kan du dubbelkolla att du har samma version av Flash på både Macbooken och minin?

Jag hänger på den här tråden. Tycks också ha flash-version-problem. Men vilken version är det som gäller? Jag får olika resultat när jag kollar i Chrome eller i Safari (kollar med http://kb2.adobe.com/cps/155/tn_15507.html)

Vilken version är stabil?

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.