<div>
<p>
Hej på er</p>
<p>
</p>
<p>
Är ny på plex men långt ifrån ny vad gäller mediaspelare och annat i denna världen</p>
<p>
</p>
<p>
Tänkte gå över till plex, då det finns plattformar för allt och nu även chromecast</p>
<p>
Har Samsung smart tv, Dune HD och Chromecast och Plex finns för alla<br>
Har allt lagrat på en Qnap Nas samt kör med Mac och iPad/iPhone för hela slanten</p>
<p>
</p>
<p>
Måste tyvärr utrycka min besvikelse över att att TheMoviedb inte fungerar och det lilla det funkar är inte mycket</p>
<p>
</p>
<p>
Körde tex Yadis på Dune HD och där fungerar TheMoviedb helt perfekt och så även på svenska</p>
<p>
Det är den överlägset bästa databasen som är helt fri.<br>
</p>
<p>
Men med Plex fungerar den inte</p>
<p>
</p>
<p>
Någon som vet vad som är problemet ?</p>
<p>
</p>
<p>
Har i alla fall fått dit lite mediadata med freebase, men det är ju rena löjan i jämförelse med TheMoviedb</p>
<p>
</p>
<p>
Provade få svar i det allmänna forumet, inga svar. Helt dött !</p>
</div>
Hej, vad är det som inte funkar?? Har Du något exempel.. på film som inte funkar?.. Har själv inga problem att få ned metadata...
Har Du kollat inställningarna för TheMoviedb under "Agenter"?... Där kan man även ändra ordningsföljden..
.. samt vilken agent som biblioteket skall använda?
Av de 200 första filmerna jag lade in, så var det kanske 10 som som fick data från Themoviedb
Jo jag har gjort inställningarna rätt och valt dessa för biblioteket
När det inte funkade, så försökte jag manuellt med många filmer
Ändrade struktur i många varianter, provade både engelska och svenska
Men helt dött
Har gjort detta i så många år med Yadis och där räcker det oftast med att tex ta bort årtalet så klickar det direkt
Freebase fungerar perfekt, men som sagt, så saknas hela beskrivningen hos freebase de är är inte i närheten av themoviedb
När man gör en manuel sökning, så skall dessutom inte strukturen på filen spela någon roll
Men det kommer aldrig upp något alternativ för themoviedb, men väljer man freebase som kommer det upp minst ett alternativ
Lade upp en server på min Mac för att testa och där hittar themoviedb lite fler och även om inte alla är rätt så fungerar det bättre
Kan man på något sätt fixa till sitt bibliotek i en server och sedan kopiera över det till en annan ?
Hoppas att man sedan ser över sökningen i Qnap, för det fungerar som sagt inte alls
Tyvärr måste du lista ut var PMS-mappen är för att kunna flytta över databasen mellan olika maskiner hur som helst. Så då är det lika bra vi tittar i loggen då du hittat den. Har själv ingen QNAP så jag kan bara utgå ifrån supportsidorna och där står det att det är den sökvägen. Hur är du inloggad? Som root?