TheTVDB

Bij het configureren van mijn Plex was het niet mogelijk om de metadata agent TheTVDB te activeren. Ik kan geen vinkje zetten in het selectevakje.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Joop.

Als je TheTVDB in de agent instellingen bekijkt, dan is de primaire agent (in het horizontale rijtje bovenin) altijd actief in de volgorde van agents (daaronder te zien). Je kunt die agent niet aan- of uitvinken.

Ah. Weer wat geleerd. De vraag heb ik gesteld omdat ik zie dat de metadata bij tv-series nogal pover zijn. Bij films is er een mooie poster en achtergrond. Plus korte inhoud, acteurs etc etc. Bij TV-series ontbreekt veel van deze data en de presentatie op de tv bestaat overwegend uit iconen en geen fanart en dat soort mooie zaken.

Voldoen de tv-series-bestanden aan de naamsconventie zoals op de volgende URL uitgelegd?
https://support.plex.tv/hc/en-us/categories/200028098-Media-Preparation

Rolf_ , de naamsconventie had ik goed toegepast en dat is ook niet het probleem. Ik denk dat ik meer moet zoeken in de NAS. Als ik een tijdje bezig ben om de bibliotheek te updaten dan heb ik na verloop van tijd wel de juiste metadata. Dus ik begin tot de conclusie te komen dan mijn NAS veel te traag is voor Plex. Althans de NAS die ik heb. ModelDS110j van Synology. Het meest eenvoudige model dat ze ooit gemaakt hebben. Ik kan nu Plex op mijn pc installeren maar dat is eigenlijk niet de bedoeling of ik kan een betere NAS aanschaffen. Ik moet daar nog eens over nadenken.

Jep, die NAS is waarschijnlijk inderdaad niet snel genoeg voor Plex.

Ofwel een NAS met Intel CPU (zoals laatste 1515 of 1815) of een PC/Mac ernaast zetten en dan de data op je NAS gebruiken en via een mount vanaf je PC/Mac naar die data linken, dan doet de pc/mac het zware werk.