Tv4Play

Är det bara mig det fortfarande inte funkar för? Uppdaterat både TV4Play.bundle och Services.bundle manuellt… Och kör inte med inloggning.

TV4 play fungerar nu för mig som det skall, men jag får nästan alltid installera om det i samband med att det släpps en ny PMS.

DPlay fungerar dock inte i OPHT utan bara i PlexWeb…

@F.L. said:
TV4 play fungerar nu för mig som det skall, men jag får nästan alltid installera om det i samband med att det släpps en ny PMS.

Jag sitter remotely i Norge men tyvärr funkar inte Dplay varken på RasPlex/OPHT eller Win10 klienten eller webplex… synd som fan :frowning:

@rasmus.bjeren said:
Är det bara mig det fortfarande inte funkar för? Uppdaterat både TV4Play.bundle och Services.bundle manuellt… Och kör inte med inloggning.

Kan du ladda upp en logg?

1. Starta om Plex Media Server(för att rensa loggarna)
  2. Kör igång TV4 Play och repetera problemet
  3. Ladda upp com.plexapp.system.log samt com.plexapp.tv4play.log via tex pastebin.com

Se https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201106098-How-do-I-find-the-Plug-Ins-folder- för hur du hittar loggarna

@Thorvaldsson said:

@F.L. said:

Jag sitter remotely i Norge men tyvärr funkar inte Dplay varken på RasPlex/OPHT eller Win10 klienten eller webplex… synd som fan :frowning:

Dplay kör med georestriction ganska hårt tror jag. Kan tex inte köra Dplay om jag har min DNS-tjänst igång(även fast jag sitter i Sverige)

@F.L. said:

Tror Dplay kräver cookies etc, endast PMP som har den funktionen om jag kommer ihåg rätt. Dvs OpenPHT tar hem “master” playlist korrekt, men sen när den ska hämta videosegment så använder den inte cookies som fås när man hämtar “master” playlistan …

Ursäkta om detta är dummaste frågan, men… Vilken branch snackar vi om? Börjar fundera om jag ens är på rätt… Länk?

https://github.com/plexinc-plugins/SVT-Play.bundle

samt

https://github.com/plexinc-plugins/Services.bundle

Enklast är ju att installera via Plex/Web? Om du klonat från mitt repo så är tex master inte rätt branch. Brukar oftast vara att jag tar bort branchen jag gjort uppdateringen i när Plex tar in ändringarna i sitt repo, dvs lite inte på nåt som ligger i mitt repo! :slight_smile:

@meo said:

@F.L. said:

Tror Dplay kräver cookies etc, endast PMP som har den funktionen om jag kommer ihåg rätt. Dvs OpenPHT tar hem “master” playlist korrekt, men sen när den ska hämta videosegment så använder den inte cookies som fås när man hämtar “master” playlistan …

ok! Tack för info.

Finns det något sätt att få textningen att fungera i playkanalerna? Får inte fram text i någon.

Undertexter är inte nåt som stöds av Plex när det gäller channels :frowning:

Enda sättet är om man kör en Apple-baserad klient(iOS/tvOS/Safari macOS), då undertexter finns med i de flesta svenska kanalerna i “videoströmmen”. Ibland så funkar inte det heller då Plex kan lägga in att inga undertexter ska visas oavsett(eftersom de som default har undertexter av och PMS måste säga var klienten ska hämta undertexterna, dvs ifrån ditt lokala bibliotek och där finns ju inga).

Som sagt, kanske funkar på fler klienter, men på Plex for iOS och Safari på macOS så funkar det iaf. Ibland är det tom hårdkodat i vissa av kanalerna att ta bort undertextinfon för att klienten inte klarar att spela upp om den ligger med, tex för Android om jag minns rätt.

Vet inte ifall jag skriver i rätt tråd så ni får ursäkta mig, men jag provar här.
Jag upplever att bilden är större än skärmytan och samma sak med Viasat pluginet, spelar Up via Samsung smart TV.
Någon annan som upplever samma sak?
Har provat att ändra storlek på bilden i Plex appen och på tv’n men får det inte att stämma…

En channel/plugin kan kort sammanfattas:

1. Fixa navigering, dvs visa en struktur som väljer ut vad man vill titta på
  2. När användaren väl valt som skall tittas på, leta reda på adressen till videoströmmen
  3. Skicka adressen till videoströmmen till klienten när den begär visning av videon
  4. Klienten väljer om den kan hantera videoformatet och direkt spela upp videon, om inte begär den transcoding av PMS.

Dvs, om videon väl startar som verkar vara fallet ovan(steg 4 är uppfyllt genom att antingen att klienten klarar av uppspelningen själv eller får hjälp av PMS att transcoda till ett format som den klarar av) så kan man inte göra så mycket mer i plugin/channel koden.

Dvs, jag råder till att rapportera problemet i Samsung-delen av forumet, men givetvis så får/borde fler rapportera här om det är problem med just Samsung så ska jag försöka hänvisa till rätt folk så att problemet kan lösas!

Tycker själv att det är dumt att behöva rapportera på fler ställen(det är ju en produkt vi pratar om här), så ju mer folk som har samma problem, ös på ! :slight_smile:

Nästan så man skäms, efter en omstart av tv’n är bilden normal igen

TV4 Play appen (Samsung Smart TV och Plex admin sidan) har slutat hitta sina program :neutral:
Däremot så hittas alla titlar.
Är det någon som mekar med den?

Testade ok det funkar här, men har tyvärr ingen Samsung att testa med.

Kanske finns något i Samsung-delen av forumet då dom svenska kanalerna är uppbyggda som många andra kanaler, dvs det borde märkas från folk i andra länder också om det har hänt något med Samsung-appen för Plex när det gäller kanaler?

Ah, missförstod dig nog(såg din andra tråd).

Vissa program filtreras bort av pluginen eftersom dom är skyddade med DRM(Digital Rights Management), dvs det går inte att spela upp dom i en Plex-klient

Kan du ge några exempel på program som den inte hittar?

Är det bara jag som har problem att spela upp innehållet i kanalen. Felmeddelande som kommer upp “Ett problem uppstod vid uppspelning av objektet”

Upplever samma problem som Bengt och moviedb.
Testat både via web och SamsungTV.
Mediaservern uppdaterad till 1.5.5.3634.

@Bengt7jqb said:
TV4 Play appen (Samsung Smart TV och Plex admin sidan) har slutat hitta sina program :neutral:
Däremot så hittas alla titlar.
Är det någon som mekar med den?

Det är alla som inte går att starta
“Det begärda objektet kunde inte hittas” är felmeddelande jag får
Gäller som sagt alla

Skärmdump från webinterfacet