Tv4Play

Så det är bara att hold tight så länge nu då? :slight_smile: ingen quickfix eller så
Tjing!

@Shazlash said:

@JeppeTh said:
Det går att fixa. Bara att byta ut en hls mot hls3 i Services pluginen. Dock kräver det en PMS uppdatering för att dessa rättningen ska levereras nu för tiden om jag förstått det rätt.
Vet inte om @meo är på g.

Tack JeppeTh! Kunde fixa det tack vare ditt råd :)>-

Har aldrig fixat något sånt här. Hur gör man??

@Skogholm said:

@Shazlash said:

@JeppeTh said:
Det går att fixa. Bara att byta ut en hls mot hls3 i Services pluginen. Dock kräver det en PMS uppdatering för att dessa rättningen ska levereras nu för tiden om jag förstått det rätt.
Vet inte om @meo är på g.

Tack JeppeTh! Kunde fixa det tack vare ditt råd :)>-

Har aldrig fixat något sånt här. Hur gör man??

Det är denna fil som man ska ändra i

...Plex Media Server\Plug-ins\Services.bundle\Contents\Service Sets\com.plexapp.plugins.tv4play\URL\TV4 Play\ServiceCode.pys

Ändra hls i denna raden till hls3
url = API_VIDEO_URL % ('/api/web/asset/' + str(id) + '/play?protocol=hls&videoFormat=MP4+WEBVTTS'),

@JeppeTh said:

...Plex Media Server\Plug-ins\Services.bundle\Contents\Service Sets\com.plexapp.plugins.tv4play\URL\TV4 Play\ServiceCode.pys

url = API_VIDEO_URL % ('/api/web/asset/' + str(id) + '/play?protocol=hls&videoFormat=MP4+WEBVTTS'),

Jag har ingen mapp som heter plug-ins. Hur kan detta komma sig?

Nvm hittade den =)

Tack för hjälpen @JeppeTh

@JeppeTh said:

OK nice, men kommer inte det skrivas över varje gång man spelar en video? Bättre att vänta på att services.bundle blir uppdaterad?

@magwin said:

@JeppeTh said:

OK nice, men kommer inte det skrivas över varje gång man spelar en video? Bättre att vänta på att services.bundle blir uppdaterad?

Givetvis bättre att vänta - men om man vill få det att funka innan dess.
Om man kör i Windows så kanske det kan hjälpa att göra filen read-only om man inte vill få den överskriven.

@JeppeTh said:

@magwin said:

@JeppeTh said:

Givetvis bättre att vänta - men om man vill få det att funka innan dess.
Om man kör i Windows så kanske det kan hjälpa att göra filen read-only om man inte vill få den överskriven.

Kungligt att fixa en tillfällig lösning, tack så mycket!

@Skogholm said:

@JeppeTh said:

Samma här, hittar inte plug-ins mappen eller mapparna under denna.

@up_in_flames said:

@Skogholm said:

@JeppeTh said:

Samma här, hittar inte plug-ins mappen eller mapparna under denna.

Den ska ligga under din user profil. Inte där det är installerat. Typ c:/users//appdata

Hej!

Uppdateringen släpptes i helgen(om jag kommer ihåg rätt). PMS uppdaterar automatiskt(om man kör > v1.0) så inget speciellt man behöver göra för att få det att fungera igen om man inte har en äldre version av PMS. (Finns en del äldre versioner som också har autouppdatering men kommer inte ihåg vilka…)

Man kan forcera en uppdateringscheck genom att använda Plex/Web:

1. Channels
  2. Check for updates

Min lösning var en snabb fulfix för att få igång det igen dvs Jeppes lösning är snyggare/mer robust så kanske skickar in en ny uppdatering inom kort(om inte du @JeppeTh vill göra det).

@meo said:
Min lösning var en snabb fulfix för att få igång det igen dvs Jeppes lösning är snyggare/mer robust så kanske skickar in en ny uppdatering inom kort(om inte du @JeppeTh vill göra det).
Är väl inget som säger att min variant är mer robust, beror ju på hur nästa ändring ser ut när den väl kommer - huvudsaken är att det funkar.

Nu fungerar det perfekt igen. Tusen tack till er som commitade!

10+

Hejsan!

Har någon av er haft problem den senaste veckan med Tv4-play? Kan komma in bland biblioteken och se programmen men går inte att streama?

Har prövat att installera om applikationen men det hjälper inte.

Hej!

Något speciellt program som inte fungerar? Provade nyss med senaste avsnittet av Sveriges Mästerkock och det startade ok iaf.

Har samma problem, kan bläddra men inte spela.
Exempel på program är Nyheterna från kl 6 i morse men det gäller alla jag provat.

Installera om pluginen hjälpte inte

Funkar inte här heller, varken på web, mobil eller PMP. Kollade på Vem vill bli miljonär så sent som igårkväll men nu verkar inget fungera.

Ni som har problem - har ni valt att “logga in” under inställningarna?
Det bör man iaf undvika - tror inte det funkar längre - o är iaf inget som behövs för att köra icke-premium.
Dvs bocka ur “Logga in”.

Funkar nu igen!