Tv4Play

Jag kan inte få upp något program

Även i webklienten? För mig funkade det mesta.
Jag kör dock inte senaste samsung o kanske lite hemmasnickrad plugin…

Det är under “Senaste veckans program” som det är problem. Det är där jag kollar mest
Kollat runt lite nu.

Gäller både på TVn och här

Senaste veckans TV | idag | Klipp
funkar inte i kväll.

Hittade loggfilerna här
Något har ändrats nyligen, hittar inga ‘nya’ klipp längre :frowning:

Många filer i blir det

Fel loggar tyvärr - men spelar inte så stor roll. Kan återskapa det själv - även om det som sagt för min del inte är problem med alla videor. Mest nyheter o liknande som inte funkar.

Inte haft så mycket tid att kolla på lösningar ännu.

Grunna försiktigt, det är för varmt att tänka för mycket nu :slight_smile:

Jag har också problem med TV4 Play sedan några dagar tillbaka. Kör macOS på tre datorer och får samma problem på alla.
Plex Media Player 2.11.1 och 2.11.
Plex Media Server 1.12 och 1.13.

Jo nu verkar de helt lagt ner gamla APIer tyvärr. O dessutom verkar de ha gått över till HLS version 4 som iaf inte äldre (=mina) Samsung klarar av. Dvs Transcoding kommer krävas. O för min del blev det urusel upplösning. Har just skaffat ny dator, har bara kunna köra gammal server o utan transcoding förut - så vet inte om det är jag som har dåliga inställningar bara.

Ska se om jag har tid o fixa nåt i helgen - jag kan ju åtminstone göra en snabbfix som kanske löser det för iaf vissa klienter.

Det finns väl även en risk att Tv4 tar bort hela det gamla API’t - isf måste hela appen göras om…

När det funkar med web-interfacet så borde det funka i TVn också sen.
@JeppeTh Ditt resonemang håller nog, det är bara nya klipp som inte funkar. DPlay funkar ändå sämre om du orkar.

Jag har nu lagt upp en pull request på Services pluginen - vet inte hur länge det dröjer osv innan uppdateringen når er.

Gjorde endast en minimal fix - kommer kanske kräva Transcoding för vissa då de nu kör nyare HLS version.
Vet inte om subtitles fortsätter att funka för er som kunnan använda det - de använder nu nån slags relativa timestamps i sina strömmar - osäkert om klienterna klarar det.

Det skulle nog gå att “downgrada HLS till version 3” - för att sklippa transcoding. Men det skulle inte funka på live strömmar tex. Troligen inget jag kommer pyssla med då jag inte är nåt större användare av Plex längre.

Ska bli intressant att se hur det funkar
Jag kollar där i stort sett varje dag

Nu ska den finnas tillgänglig - vet inte om det kräver en Plex uppdatering nu för tiden eller om plugins kan uppdateras automatiskt - det är inte TV4 pluginen i sig som behöver uppdateras eftersom delar av dess implementation finns i Services pluginen - o den behöver uppdateras.

Kanske hade fel om “live” - det verkar fortfarande köra HLS version 3.
Jag vet dock att när jag testade så körde vissa program (nyheter?) HLS version 4 av sådan typ att den inte gick att nedgradera. Dvs audio o video kördes i separata strömmar o därmed fick man isf endast video - inget ljud.

Hej!

Vet inte om jag har samma problem som er men har den senaste veckan inte kunnat starta några program i TV4 plugin.
Jag kollar via iOS (apple tv, MacBook och ipad) och får samma fel på alla enheter. Har även testat med plex media player på PC.

Tacksam för hjälp :slight_smile:

Alla har samma fel - utan uppdateringen funkar det inte för nån.
Efter uppdatering funkar det förhoppningsvis bra igen för de flesta.

@JeppeTh Har du lust / ork att kolla på DPlay sedan?

Tveksamt…
Den kräver i princip total omskrivning - iaf nästintill… Minns inte exakt…
Pillar en hel del till o från med Kantaris gamla PlaySE app på Samsung. Uppdaterade den med Dplays nya API’s för ett tag sen - men det funkar inte utan transcoding på Samsung tyvärr.

Räkna inte med det iaf - använder som sagt knappt Plex själv längre. Tycker de har för dålig channel support (undertexter etc).

Undertexter har jag aldrig sett i någon app, förutom det som ligger ‘hårt’ i filmen / klipprt

@Bengt7jqb said:
Undertexter har jag aldrig sett i någon app, förutom det som ligger ‘hårt’ i filmen / klipprt

Vad menar du med App? Plex app? Det är ju det jag säger, dåligt stöd från Plex. Undertexter finns i princip alltid tillgängligt hos de olika streamingsajterna, men Plex har inte infört nåt sätt att tillhandahålla dessa.