Tv4Play

@JeppeTh Harv din fix blivit uppdaterad? Det har inte hänt så mycket här ännu

Den är levererad, men om den är pushad vet jag inte. Tror att det krävs en PMS uppdatering för få den. Men osäker…

Kanske går det att
1.stoppa PMS
2 flytta Services.bundle till nåt temporärt ställe.
3 starta pms
Kanske laddas senaste versionen av Services.bundle ner då?

Jag håller tummarna och hoppas

@Bengt7jqb said:
Jag håller tummarna och hoppas

Varför inte prova enligt mitt tips ovan? Du hittar pluginen under (om du kör Windows…)
c:/Users//AppData/Local/Plex Media Server/Plug-ins/
Döp om den till OldServices.bundle o starta om PMS

Debian Linux http://sm7jqb.mooo.com
Klickat på knappen ‘Sök Uppdateringar’

Efter en ‘ominstalation’ i kväll :frowning:

Ok - så du döpte inte om Service.bundle? Vet inte var den ligger på Linux…

Jag har testat att ta bort den och starta om samt uppdatera plex mediaserver men ingen skillnad.

Får samma fel “Error code: s1001 (Network)”. Händer endast i TV4Play plugin. Är det någon som hittat en lösning?

Får samma fel här! Kan någon förklara hur man får det att fungera! Köpte en nas bara för detta. Min samsung TV har bara Plex appen o då måste jag köra denna app för att slippa köpa en extra box. Snälla fixa TV4 Play appen till Plex!

1 Like

Jag har provat att ta bort Services.bundle samt installerat om TV4Play-pluginen, men får samma felmeddelande. Har provat att ange tv4play-konto och även utan login.

Felet beror på att en säker anslutning inte kan erhållas för videolänken.

URLError: <urlopen error [SSL: SSLV3_ALERT_HANDSHAKE_FAILURE] sslv3 alert handshake failure (_ssl.c:590)

Detta är ingen lätt fix i pluginen om man inte går runt säkerhet, dvs ignorerar och bara laddar datan ifrån länken. Teknisk detalj: tror Python versioner etc är för gamla och skulle behöva uppdateras i Plex Media Server för att lösa detta “på rätt sätt”

Är denna plugin “död” nu p.g.a. ovan?

Jag installerade pluginet nyss och för mig spelas avsnitten.
Men bara i 576p kvalité.

Går det att fixa?

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.