Tv4Play

Nej, kanal5 funkar inte heller - får liknande fel "error parsing request". Ser att du svarade på mitt inlägg där också ;-) 
Men kanal5 funkar inte från Plex Webgränssnitt heller - det gör dock Tv4. Lite olika requests ser jag nu:

Samsung (GET /:/plugins/com.plexapp.plugins.tv4play/serviceFunction...)

GET /:/plugins/com.plexapp.plugins.tv4play/serviceFunction/url/com.plexapp.plugins.tv4play/tv4play/PlayHLS.m3u8?args=Y2VyZWFsMQoxCnR1cGxlCjAKcjAK&kwargs=Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMgpzMTI0Cmh0dHA6Ly90djRwbGF5LWkuYWthbWFpaGQubmV0L2kvbXA0cm9vdC8yMDEyLTA0LTA5L2RpZDM2ODgxOTVfMjE4MDAwMl8sVDNNUDQzLFQzTVA0OCxUM01QNDE1LFQzTVA0MjUsXy5tcDQuY3NtaWwvbWFzdGVyLm0zdThzMwp1cmxzMwo1NzZzMTAKcmVzb2x1dGlvbnIwCg__userAgent=AppleCoreMedia/1.0.0.11G63+(Macintosh;+U;+Intel+Mac+OS+X+10_7_5;+en_us)& [192.168.1.40:41288] (8 live)

Plex Web: (GET /:/plugins/com.plexapp.system/serviceFunction)

GET /:/plugins/com.plexapp.system/serviceFunction/url/com.plexapp.plugins.tv4play/tv4play/PlayHLS.m3u8?args=Y2VyZWFsMQoxCnR1cGxlCjAKcjAK&kwargs=Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMgpzMTI0Cmh0dHA6Ly90djRwbGF5LWkuYWthbWFpaGQubmV0L2kvbXA0cm9vdC8yMDEyLTA0LTE0L2RpZDM2ODgxOTlfMjE4MTcxMl8sVDNNUDQzLFQzTVA0OCxUM01QNDE1LFQzTVA0MjUsXy5tcDQuY3NtaWwvbWFzdGVyLm0zdThzMwp1cmxzMwo1NzZzMTAKcmVzb2x1dGlvbnIwCg__ [127.0.0.1:58034] (8 live)

Varför går en via system o en via tv4play?

Hmmm, ingen aning ...

Kan kanske ha något att göra med att det finns många sätt att konfigurera upp en URL-service.

Jag pushade upp en ny version på github:

https://github.com/meriko/TV4-Play.bundle/archive/master.zip

där jag tog bort URL-service definitionen i Info.plist(det kom något felmeddelande tidigare som är borta nu). Även RTMP flaggan(som fick LG att balla ur) är borttagen. 

Hmm - jag tror kanske problemet är "userAgent...." som ligger på slutet av requesten. Jag lyckas dock inte få bort den genom att pilla i 

Play.bundle\Contents\Services\URL v4play\ServiceCode.pys:PlayHLS..

Vet inte vad jag gör för fel... Tykcer den borde returneras därifrån...

Hmm - jag tror kanske problemet är "userAgent...." som ligger på slutet av requesten. Jag lyckas dock inte få bort den genom att pilla i 

Play.bundle\Contents\Services\URL v4play\ServiceCode.pys:PlayHLS..

Vet inte vad jag gör för fel... Tykcer den borde returneras därifrån...

Kolla i __init__.py, där finns definitionen vilken user_agent som skall användas.

Om du tar bort den tilldelningen så får du bort detta.

Nice - tog bort den o då funkar det!

Återstår bara att slippa webkit  :rolleyes:

För vissa program så kör TV4 med Widevine DRM, dvs en krypterad F4M fil. Inga andra strömmar finns tillgängliga för dessa program, så pluginen tvingas att köra Webkit för dessa program.

Det finns en lösning runt detta, men då krävs tex PyCrypto(för att dekryptera med AES-128) och detta lib är inte standard i Python.

Vad innebär detta egentligen? Kostar det libbet pengar eller nåt?

Nice - tog bort den o då funkar det!

Återstår bara att slippa webkit  :rolleyes:

Vad innebär detta egentligen? Kostar det libbet pengar eller nåt?

Ok, gött!

Libbet kostar ingenting, TV4 har av rättighetsskäl tvingats att lägga vissa program i detta format(främst amerikanska serier). PyCrypto är fritt att ladda ner, jag har inte lagt in det pga att det inte är standard, men man skulle ju kunna kolla i runtime om libbet finns och i annat fall köra webkit....

Har lagt upp en ny version idag:

• Snabbare navigering
  • Lite bättre beskrivningar

För er som gillar en del tekniska saker:

• RTMP och HDS är borttaget, endast HLS och Webkit kvar

TV4 har idag även uppdaterat någonting, dvs Dokumentärer och Nyheter fungerar tex inte. Jag har inte lagt ner med tid på det eftersom det inte fungerar ifrån deras iPAD-app heller. Förhoppningsvis så löser det sig självt.

NOTERA DOCK!

- Jag har delat upp filerna så att man numera är beroende av en uppdaterad version av Service.bundle. Avvakta att tanka ner ifrån github om ni inte även tankar ner Service.bundle ifrån mitt repository.

Vad är fördelen att lägga ens url service under service pluginet (vilket jag gissar du har gjort)?

Inte lagt in alternativ för hls även för “krypterade” program? Hur mycket jobb krävs egentligen? Nån länk eller liknande som beskriver hur man skulle gå till väga?

Har förresten ett problem med barnprogrammet Elias. Av nån skum anledning kan min Samsung endast spela upp ca en minut av delarna i detta program via hls (inte testat webkit då det inte funkar i min setup), sen får jag Network Failure. Har du nån aning om vad det kan bero på? Kan inte se att detta program är särskilt på nåt sätt… Programmet funkar via hls från pc klient på samma burk som PMS ligger på…

Vad är fördelen att lägga ens url service under service pluginet (vilket jag gissar du har gjort)?

Inte lagt in alternativ för hls även för "krypterade" program? Hur mycket jobb krävs egentligen? Nån länk eller liknande som beskriver hur man skulle gå till väga?

Har förresten ett problem med barnprogrammet Elias. Av nån skum anledning kan min Samsung endast spela upp ca en minut av delarna i detta program via hls (inte testat webkit då det inte funkar i min setup), sen får jag Network Failure. Har du nån aning om vad det kan bero på? Kan inte se att detta program är särskilt på nåt sätt... Programmet funkar via hls från pc klient på samma burk som PMS ligger på...

Fördelen är att service pluginet är standard för alla som installerar Plex. Om man lägger URL servicen där så kan alla användare köra med "Plex It!", tv4play.se blir en myPlex supportad sida. Se mer här: http://wiki.plexapp.com/index.php/MyPlex#myPlex_Queue

När det gäller de krypterade programmen så kör TV4 i det här fallet med en specialare(inget speciellt protokoll) och att kunna få in något officiellt i Plex som klarar detta utan Webkit ser mörkt ut.  

Jag laddade hem en m3u8 lista för Elias och ingenting såg konstigt ut i den ...

Har lagt upp en ny version idag:

• Snabbare navigering
  • Lite bättre beskrivningar

För er som gillar en del tekniska saker:

• RTMP och HDS är borttaget, endast HLS och Webkit kvar

TV4 har idag även uppdaterat någonting, dvs Dokumentärer och Nyheter fungerar tex inte. Jag har inte lagt ner med tid på det eftersom det inte fungerar ifrån deras iPAD-app heller. Förhoppningsvis så löser det sig självt.

NOTERA DOCK!

- Jag har delat upp filerna så att man numera är beroende av en uppdaterad version av Service.bundle. Avvakta att tanka ner ifrån github om ni inte även tankar ner Service.bundle ifrån mitt repository.

Tjena!

Börjar med att tacka för ett gôtt jobb.... men.. 

Jag kan inte få Din nya version av pluginet att fungera på min Samsung, (plex app samsung smarthub), däremot fungerar den förra "klockrent"... får bara "No file found" med den nya versionen...

Jag har löst det med att lägga service pluginet från den förrra versionen under service.bundle  med "flagga" att inte uppdatera...  

Får väl se hur länge det fungerar....

p.s (fel topic) men den nya viasatplay funkar inte heller för mig...

Tjena!

Jag kan inte få Din nya version av pluginet att fungera på min Samsung, (plex app samsung smarthub), däremot fungerar den förra "klockrent"... får bara "No file found" med den nya versionen...

Jag har löst det med att lägga service pluginet från den förrra versionen under service.bundle  med "flagga" att inte uppdatera...  

Hej!

Jag har en del misstankar om var problemet ligger, skulle du kunna testa lite nya versioner så vi kan få ordning på det? Jag har ingen Samsung att testa på ...

Mvh

Tjena!

Tror det beror på Sanders ändring av ServiceCode.pys - testa bifogad ServiceCode

Samsung - intressant? Kan du se hela avsnitt av tex Elias bogserbåten eller vad den heter? Jag får Network Failure efter ca en minut varje gång på min Samung Bluray. Andra tv4 program funkar dock - dvs inte samma fel på alla program

EDIT:kan inte bifoga...

Tror det beror på Sanders ändring av ServiceCode.pys - testa bifogad ServiceCode

Samsung - intressant? Kan du se hela avsnitt av tex Elias bogserbåten eller vad den heter? Jag får Network Failure efter ca en minut varje gång på min Samung Bluray. Andra tv4 program funkar dock - dvs inte samma fel på alla program

Jeppe:

- Skulle du kunna klippa in den koden(ServiceCode.pys) här?

Tror bara jag ändrade detta - undersökte inte vilken plattform Samsung rapporterade...

def GetClientDependentURL(url):
    streams = GetHLSStreams(url)
    return streams[0]['url']
    # if Client.Platform in ['MacOSX', 'Windows']:
    #     streams = GetHLSStreams(url)

#     # Return highest bitrate url since PMC can't handle HLS correctly
    #     return streams[0]['url']
    # else:
    #     # Other clients can handle HLS correctly
    #     return url 

Tror bara jag ändrade detta - undersökte inte vilken plattform Samsung rapporterade...

return streams[0]['url']

# else:
    #     return url 

Precis vad jag misstänkte! Samsungen klarar inte relativa URL:er i spellistan.

Skulle du kunna lägga in en Log på Client.Platform för att identifiera hur Samsungen presenterar sig och sedan lägga till i listan och testa?

Misstänkar att jag har liknande/samma problem med Samsung och Discovery Networks pluginen. 

Hej!

Jag har en del misstankar om var problemet ligger, skulle du kunna testa lite nya versioner så vi kan få ordning på det? Jag har ingen Samsung att testa på ...

Mvh

Absolut.... jag testar gärna.... 

Mvh

Janson

Trodde det var Sander1s ändring - men verkar vara din ;-)

Tyärr verkar inte Samsung tillhandahålla nån - får None som utskrift.

När det gäller viasat så tror jag Samsung får problem pga att den inte klarar "indirect hls". Dvs tv4 service returnerar  HTTPLiveStreamURL även om det sen returneras indirect igen - men viasat returnerar ingen info förrän i callbacken...

Ska requesta att Samsung Clienten hanterar detta bättre...

Absolut.... jag testar gärna.... 

Mvh

Janson

Fint!

Jag har nämligen samma kodsnutt även i ViasatPlay(och i Discovery Networks m.fl.), så det vore bra att få det att fungera på alla klienter. 

Trodde det var Sander1s ändring - men verkar vara din ;-)

Tyärr verkar inte Samsung tillhandahålla nån - får None som utskrift.

När det gäller viasat så tror jag Samsung får problem pga att den inte klarar "indirect hls". Dvs tv4 service returnerar  HTTPLiveStreamURL även om det sen returneras indirect igen - men viasat returnerar ingen info förrän i callbacken...

Ska requesta att Samsung Clienten hanterar detta bättre...

Ok!

Det är ett evigt krångel det här med alla olika klienter :-)

Viasat gjordes om på det sättet för att få Plex/Web och iOS-klienter(iPhone, iPad, PlexConnect) att fungera korrekt på de avsnitt som är MP4. De gillar inte att man säger att det är HLS och sedan returnerar något helt annat. Det kanske är därför Webkit program inte fungerar på TV4 för dig Jeppe? 

Jag tänkte uppdatera TV4 till det sättet också, men avvaktar tills en lösning har hittats som fungerar på fler klienter ...

Det kanske är därför Webkit program inte fungerar på TV4 för dig Jeppe?

Nja, dels kör jag PMS på Windows XP support för webkit ska vara sådär... Dessutom on jag fattar det rätt så körs videon i princip på servern då. Men silverlight/flash funkar inte att decoda på grafikkortet på XP så det skulle nog ändå inte bli bra...Sen så supportade inte Samsung webkit förut. Nu ska de tydligen göra det men jag fick det ändå inte att funka... Inte grävt i det för mycket.

Apropå att returnera hls direkt. Samsung verkar lägga till COMPONENT=HLS på efterföljande request. Vilket ställer till det för min PMS iaf, ifall man vill returnera en MP4 istället.

Elias gick ca 3-4 min här innan jag fick samma fel....

return streams[0]['url']

# else:
    #     return url 

Är ju = med det som är i den "nya" versionen under service sets, eller?

Mvh

Janson