Elias gick ca 3-4 min här innan jag fick samma fel....
Är ju = med det som är i den "nya" versionen under service sets, eller?
Mvh
Janson
Precis, med skillnaden att Jeppe ovan la till att alltid köra "patchen"(som jag la in för PMC) oberoende av klient.
Så om du gör en backup på det du har nu(kopiera hela Service.bundle till något bra ställe) och sedan uppdaterar enligt ovan så borde det fungera. Den nya versionen är mycket snabbare i navigeringen och belastar inte TV4:as servrar hårt(som i den versionen du har).
Mvh
UPPDATERING:
Ändra alltså koden för GetClientDependentURL till:
Precis, med skillnaden att Jeppe ovan la till att alltid köra "patchen"(som jag la in för PMC) oberoende av klient.
Så om du gör en backup på det du har nu(kopiera hela Service.bundle till något bra ställe) och sedan uppdaterar enligt ovan så borde det fungera. Den nya versionen är mycket snabbare i navigeringen och belastar inte TV4:as servrar hårt(som i den versionen du har).
Mvh
UPPDATERING:
Ändra alltså koden för GetClientDependentURL till:
Elias gick ca 3-4 min här innan jag fick samma fel....
Skumt! Jag la in en sökfunktion i tv4 play, och för de klipp jag kollade på så fick jag samma fel. Undrar om tv4play-servern är väldigt seg och Samsung Plex Clienten har en extrem kort timeout satt?
Vad har du för samsung burk?
Jeppe eller Janson:
- Om jag får besvära er lite :) Skulle någon av er kunna logga Client.Product och se om det ger någonting Samsung specifikt
Skumt! Jag la in en sökfunktion i tv4 play, och för de klipp jag kollade på så fick jag samma fel. Undrar om tv4play-servern är väldigt seg och Samsung Plex Clienten har en extrem kort timeout satt?
Det är ett evigt krångel det här med alla olika klienter :-)
Viasat gjordes om på det sättet för att få Plex/Web och iOS-klienter(iPhone, iPad, PlexConnect) att fungera korrekt på de avsnitt som är MP4. De gillar inte att man säger att det är HLS och sedan returnerar något helt annat. Det kanske är därför Webkit program inte fungerar på TV4 för dig Jeppe?
Jag tänkte uppdatera TV4 till det sättet också, men avvaktar tills en lösning har hittats som fungerar på fler klienter ...
Testade lite till eftersom jag hade för mig indirect ställde till det för mig för viasat - men blev förvånad att tv4play körde det och det funkar.
Iaf för viasat är det även att indirect inte funkar...
Dvs indirect verkar ju köra rätt mot källan o inte via PMS? iaf det här tillägget "|COMPONENT=HLS" som Samsung kör med (rätt eller fel) gillar inte viasat - o därmed funkar det inte med indirect heller i det fallet...
Dvs indirect verkar ju köra rätt mot källan o inte via PMS? iaf det här tillägget "|COMPONENT=HLS" som Samsung kör med (rätt eller fel) gillar inte viasat - o därmed funkar det inte med indirect heller i det fallet...
Värt att notera är att detta även drabbar andra plugins som har delar i Services. Dvs eventuella uppdateringar till dem kommer inte installeras automatiskt.
Lägger upp en version för er som kör med Samsung(tills problemen är lösta i den klienten, eller om vi kan hitta en annan väg framåt):
Ladda ner
Zippa upp
Placera i PMS plugin-katalog/Services.bundle/Contents/Service Sets/
Starta om PMS
Ni behöver inte krångla med debug flagga eller symlänk, jag har satt debug-flaggan i den bifogade filen.
Eftersom jag inte har en Samsung att testa på så säg gärna till om det inte fungerar
Fungerar..... tack så mycket för gôtt jobb....
Men Du måste sätta "flaggan" även i 'C:\Users\Janson\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Services.bundle\Contents\Info.plist också..... annars så uppdaterar PMS ändå med den andra versionen.....
Värt att notera är att detta även drabbar andra plugins som har delar i Services. Dvs eventuella uppdateringar till dem kommer inte installeras automatiskt.
Stämmer Meo va?
... vilket drabbar övriga plugins som inte uppdateras automatiskt....
Stämmer Meo va?
Fungerar..... tack så mycket för gôtt jobb....
Men Du måste sätta "flaggan" även i 'C:\Users\Janson\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Services.bundle\Contents\Info.plist också..... annars så uppdaterar PMS ändå med den andra versionen.....
... vilket drabbar övriga plugins som inte uppdateras automatiskt....
Mvh
Janson
Ok tack Janson och Jeppe!
Om uppdateringen ovan fungerar fint så ska jag kolla om det är ok att få in den officiellt istället, för om det krävs att man även sätter "huvud" debug flaggan så blir det som ni säger, andra plugins drabbas... Jag orkar inte takta en fullständing Services.bundle speciellt för Samsung användare :)
- Snart finns patchen ovan med officiellt, ge det nån dag/några dagar innan det auto-uppdaterar. Om man är nyfiken så kan man manuellt gå in och försöka uppdatera Services.Bundle via en klient, men som sagt det tar en stund innan kod som godkänts släpps "på riktigt"(man brukar invänta fler ändringar och släppa dessa ihop).
Tror det beror på Sanders ändring av ServiceCode.pys - testa bifogad ServiceCode
Samsung - intressant? Kan du se hela avsnitt av tex Elias bogserbåten eller vad den heter? Jag får Network Failure efter ca en minut varje gång på min Samung Bluray. Andra tv4 program funkar dock - dvs inte samma fel på alla program
EDIT:kan inte bifoga...
Tjena, har idag testat "Elias" igen... 2 olika episoder och båda funkade för mig nu... stannade ju efter 3-4 min innan.. även "Lars-Ulrich..."
funkar. Vad det beror på har jag ingen aning om däremot...
Nu har tv4play börjat strula på min samsung igen. Jag får network error ett par minuter in i ett program (bananer i pyjamas). Någon med liknande problem?
Nu har tv4play börjat strula på min samsung igen. Jag får network error ett par minuter in i ett program (bananer i pyjamas). Någon med liknande problem?
/Hans
Testade med del 28... och "genomled" :) alla 12 min utan problem
Det är inte det bästa barnprogrammet men det är dessvärre mina tvillingars :-). Nu fungerade avsnitt 28 för mig också. Tidigare ikväll fungerade alla avsnitt utom 28. Jag testade via xbmc och då stannade den vid ungefär samma tidpunkt och buffrade. Jag testade nätet och det fungerade: det viktigaste är att det fungerar nu i alla fall :-).