Tjena,
Testade detta men får nu "File not found"....
Mvh
Janson
Inget temporärt?
Kan du skicka med com.plexapp.system.log
Tjena,
Testade detta men får nu "File not found"....
Mvh
Janson
Inget temporärt?
Inget temporärt?
Nej tror inte det, fungerar i PlexWeb..
Går det at titta på premium inhold och live sendte program ?
Med vänlig hälsning, bitzorro
Hej!
Tyvärr stöds inte detta. För att få med det skulle det krävas att någon plex-användare som betalar för Premium kunde titta på detta och även hjälpa till i framtiden när saker och ting ändras/uppdateras.
Mvh
@Janson:
- Fixen som Jeppe visade bör fungera, jag har skickat in en uppdatering som förhoppningsvis kommer med inom kort.
Loggarna visar på att "Samsung fixen" är aktiv, dvs specialkoden körs. Kollade även igenom själva spellistorna och för det programmet du provade på så är det HLS V2, dvs inget nytt där heller.
@Janson:
- Fixen som Jeppe visade bör fungera, jag har skickat in en uppdatering som förhoppningsvis kommer med inom kort.
Loggarna visar på att "Samsung fixen" är aktiv, dvs specialkoden körs. Kollade även igenom själva spellistorna och för det programmet du provade på så är det HLS V2, dvs inget nytt där heller.
Tjenare.... :) En sak är att det bör funka... en annan att tyvärr inte gör det.... :(
Edit: Kan det vara något med den senaste versionen av PMS???
Tjenare.... :) En sak är att det bör funka... en annan att tyvärr inte gör det.... :(
Murphys lag :)
Såg några skumma grejer i PMS loggen ovan:
- Samsungen begär transcoding för att den inte klarar AAC?? Sen spårar nåt ur...
Skulle du kunna lägga upp en PMS logg ifrån nån annan plugin som använder HLS där det fungerar(Viasat, SVT, Kanal5 använder HLS t.ex.)?
- Samsungen begär transcoding för att den inte klarar AAC?? Sen spårar nåt ur...
Skulle du kunna lägga upp en PMS logg ifrån nån annan plugin som använder HLS där det fungerar(Viasat, SVT, Kanal5 använder HLS t.ex.)?
Visst kan jag det... alla funkar fast Kanal5 har ju sin limit på 4 min :) (fast det är ju en annan historia)...
Finns det nåt speciellt program jag skall testa???... eller duger vad som???
Mvh
Janson
Tror felet är att det inte finns några parametrar i URL'arna. Samsungen begär '&' på slutet. Vilket gör att det skiter sig.
1148:Mar 18, 2014 20:05:11:958 [1628] DEBUG - [PlexforSamsung] [Player.js] - Player setURL: [tv4play-i.akamaihd.net/i/mp4root/2014-03-17/pid4674641(2579042_,T3MP4130,T3MP43,T3MP48,T3MP415,T3MP425,).mp4.csmil/index_4_av.m3u8&|COMPONENT=HLS]
Vet inte om [member=Orca] har fixat det. Tror detta endast blir fel för plugins som kör "IndirectResponse"
testa att ändra
return streams[0]['url']
till
return streams[0]['url'] + '?crap=1'
i ServiceCode.pys
Körde alla pluginen...
Tror felet är att det inte finns några parametrar i URL'arna. Samsungen begär '&' på slutet. Vilket gör att det skiter sig.
1148:Mar 18, 2014 20:05:11:958 [1628] DEBUG - [PlexforSamsung] [Player.js] - Player setURL: [tv4play-i.akamaihd.net/i/mp4root/2014-03-17/pid4674641(2579042_,T3MP4130,T3MP43,T3MP48,T3MP415,T3MP425,).mp4.csmil/index_4_av.m3u8&|COMPONENT=HLS]
Vet inte om [member=Orca] har fixat det. Tror detta endast blir fel för plugins som kör "IndirectResponse"
testa att ändra
return streams[0]['url']
till
return streams[0]['url'] + '?crap=1'
i ServiceCode.pys
Se där... det gjorde susen... nu funkar det igen.... bugar o bockar.. :=)
Janson
EDIT: Är det nåt i PMS 9.9.9.7 då ?... inget annat är ju förändrat... nya ver. av Appen finns inte för 2012:orna ännu
Se där... det gjorde susen... nu funkar det igen.... bugar o bockar.. :=)
Janson
EDIT: Är det nåt i PMS 9.9.9.7 då ?... inget annat är ju förändrat... nya ver. av Appen finns inte för 2012:orna ännu
Gissar TV4 ändrat nåt. Den första buggen borde smällt hela tiden annars,
Detta är förresten en lite bättre lösning
if not '?' in streams[0]['url']: # Samsung requires a parameter in stream url return streams[0]['url'] + '?crap=1' return streams[0]['url']
Hej!
Tyvärr stöds inte detta. För att få med det skulle det krävas att någon plex-användare som betalar för Premium kunde titta på detta och även hjälpa till i framtiden när saker och ting ändras/uppdateras.
Mvh
Förstår den principen. Jag betalar för både TV4Play Premium och Viaplay, men jag är långt ifrån stark nog att koda ihop en lösning för det. Och känner inte att jag har passion nog att orka lära mig. Det sistnämnda är ett jäkla problem eftersom jag har massor med grymma ideér på hur slutprodukten ska fungera och se ut. Jäkla synd. :)
Gissar TV4 ändrat nåt. Den första buggen borde smällt hela tiden annars,
Detta är förresten en lite bättre lösning
if not '?' in streams[0]['url']: # Samsung requires a parameter in stream url return streams[0]['url'] + '?crap=1' return streams[0]['url']
Ändrat till det o det funkar med... :)... antar att Meo skickar in den uppdateringen... lägger själv in dev flaggan tills Sevice.bundle är uppdaterad.
Tackar...
Ha de
Janson
Förstår den principen. Jag betalar för både TV4Play Premium och Viaplay, men jag är långt ifrån stark nog att koda ihop en lösning för det. Och känner inte att jag har passion nog att orka lära mig. Det sistnämnda är ett jäkla problem eftersom jag har massor med grymma ideér på hur slutprodukten ska fungera och se ut. Jäkla synd. :)
Då finns det jaf två(du och bitzorro) som kanske kan vara försökskaniner om jag försöker slänga ihop en Premium-version? :)
Det finns detaljer i API:t om Premium iaf, så i teorin borde det gå(även fast jag kommer att koda i blindo).
Ändrat till det o det funkar med... :)... antar att Meo skickar in den uppdateringen... lägger själv in dev flaggan tills Sevice.bundle är uppdaterad.
Tackar...
Ha de
Janson
Uppdateringen finns nu med!
Mvh
Absolut. Jag har varit försökskanin många år nu och börjar vara bra på det ;)Då finns det jaf två(du och bitzorro) som kanske kan vara försökskaniner om jag försöker slänga ihop en Premium-version? :)
Det finns detaljer i API:t om Premium iaf, så i teorin borde det gå(även fast jag kommer att koda i blindo).
Absolut. Jag har varit försökskanin många år nu och börjar vara bra på det ;)
Fint!
Jag har smått börjat med en Premium-version, återkommer när jag tror jag har nåt som är värt att testa.
Kan redan nu säga att innehållet kommer att vara begränsat jämfört med hemsidan eftersom jag läst att de flesta Live-kanalerna, utländska serierna, filmerna etc är DRM skyddade.
Fint!
Jag har smått börjat med en Premium-version, återkommer när jag tror jag har nåt som är värt att testa.
Kan redan nu säga att innehållet kommer att vara begränsat jämfört med hemsidan eftersom jag läst att de flesta Live-kanalerna, utländska serierna, filmerna etc är DRM skyddade.
Ok. Ska bli intressant att se hur mycket det är som blir ospelbart.
Då finns det jaf två(du och bitzorro) som kanske kan vara försökskaniner om jag försöker slänga ihop en Premium-version? :)
Tackar för en eventuel möjlighet att testa premium, det gjör jag mer en gärna! Jag va så jäkla dum att jag slängde ut min parabolantenn när Magine kom på marknaden och nu försvinner ju tv4 utbudet derifrån. Så det vore ju bra om man fikk tillgång via sin tv då det inte finns någon smart tv app.
NY VERSION:
Hej!
Nu finns en ny version med följande:
Support för Premium:
Och för er som inte har premium:
Har lagt till en option 'Visa endast program som är gratis' som default är ikryssad. Om man klickar ur den kan man förhandsvisa vad som tillkommer om man köper ett Premium abonnemang hos TV4.
Pga DRM(http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_rights_management) så är utbudet för Premium(och en del utav gratisutbudet sen tidigare) begränsat.
Mvh