Tv4Play

Tjena...

Problem med "Miljonlotteriets Pengarna På Bordet"...

....i samsungen får jag "Unicodecodecerror"  ... i PMC "mediaservern svarade med ett fel"

Efter lite "trixande" fick jag det att funka i samsungen via plexit.... (kass kvalitet från början)
men funkar inte i PMC.. den vägen heller "Error loading player: No playable source found"

Mvh

Janson

Tjena...

Problem med "Miljonlotteriets Pengarna På Bordet"...

....i samsungen får jag "Unicodecodecerror"  ... i PMC "mediaservern svarade med ett fel"

Efter lite "trixande" fick jag det att funka i samsungen via plexit.... (kass kvalitet från början)
men funkar inte i PMC.. den vägen heller "Error loading player: No playable source found"

Mvh

Janson

Hej!

Miljonlotteriets Pengarna På Bordet del 2, fungerar fint för mig i både PMC och PHT? Kan du prova igen, kanske var något tillfälligt?

Mvh

Hej!

Miljonlotteriets Pengarna På Bordet del 2, fungerar fint för mig i både PMC och PHT? Kan du prova igen, kanske var något tillfälligt?

Mvh

Hej,

Exakt samma resultat idag.... både i samsungen och PMC

Mvh

Funkar det i Plex/Web?

Om inte, kan du posta en plugin-log(com.plexapp.plugin.tv4play.log)?

Funkar det i Plex/Web?

Om inte, kan du posta en plugin-log(com.plexapp.plugin.tv4play.log)?

Funkar i PMC (lite hjärnsläpp här)...

... men inte i Plex/Web  eller i samsungen.. men andra program funkar

Finns ej heller med i programlistan utan måste "söka".... så även i PMC

Mvh

Funkar i PMC (lite hjärnsläpp här)...

... men inte i Plex/Web  eller i samsungen.. men andra program funkar

Finns ej heller med i programlistan utan måste "söka".... så även i PMC

Mvh

Provade Plex/Web och kan bekräfta att jag får samma fel. URL:en innehåller 'å' och det kan vara det som ställer till det, konstigt är att Kvällsöppet fungerar?

Ska prova runt lite, återkommer ...

Provade Plex/Web och kan bekräfta att jag får samma fel. URL:en innehåller 'å' och det kan vara det som ställer till det, konstigt är att Kvällsöppet fungerar?

Ska prova runt lite, återkommer ...

Där har Du det nog...

Jamie Olivers häslosammaste rätter...    "www.tv4play.se/program/jamie-olivers-h%C3%A4lsosammaste-r%C3%A4tter?video_id=2460857"  

Drömkåken.....   "www.tv4play.se/program/dr%C3%B6mk%C3%A5ken?video_id=2461592"

Miljonlotteriet pengarna på bordet... "www.tv4play.se/program/miljonlotteriets-pengarna-på-bordet?video_id=2462108"

Där har Du det nog...

Jamie Olivers häslosammaste rätter...    "www.tv4play.se/program/jamie-olivers-h%C3%A4lsosammaste-r%C3%A4tter?video_id=2460857"  

Drömkåken.....   "www.tv4play.se/program/dr%C3%B6mk%C3%A5ken?video_id=2461592"

Miljonlotteriet pengarna på bordet... "www.tv4play.se/program/miljonlotteriets-pengarna-på-bordet?video_id=2462108"

Det är helt klart det... om man ändrar i URL:en i plex/web så funkar det....  så inte konstigt att man får Unicode error i samsungen...

Så frågan är ju eg bara varför??,....  Det blir fel "kod" på "å" just på det programmet... då andra blir rätt...

Det är nog min sök funktion som strular - sök på kvällsöppet så år får ni samma fel va?

Kolla även i system loggen:

UnicodeDecodeError: ‘utf8’ codec can’t decode byte 0xe4 in position 32: invalid continuation byte
Här ser ni att det blir skillnade på kvällsöppte med o utan sök:
Sök som går fel:
2013-10-11 01:06:29,750 (1270) :  DEBUG (runtime:717) - Handling request GET /system/:/services/url/lookup?url=http%3A//www.tv4play.se/program/kv%E4lls%F6ppet%3Fvideo_id%3D1496249
Inte sök - går bra:
2013-10-11 01:06:54,796 (13e8) :  DEBUG (runtime:717) - Handling request GET /system/:/services/url/lookup?url=http%3A//www.tv4play.se/program/kv%25C3%25A4lls%25C3%25B6ppet%3Fvideo_id%3D1549269
Är nog nåt med denna raden i init.py
            showId   = unicode(video[‘nid’])
testade att ta bort unicode - men hjälpte inte…

EDIT:
Detta verkar göra susen:

showId = String.Quote(video[‘nid’])

Detta verkar göra susen:

showId = String.Quote(video[‘nid’])

Tack Jeppe, det gjorde susen.... Nu funkar det i båda...

Men det är nåt med "filtreringen" av programlistan som gör att det inte kommer upp i listan... utan att man måste söka för att hitta...

Mvh

Janson

Men det är nåt med "filtreringen" av programlistan som gör att det inte kommer upp i listan... utan att man måste söka för att hitta...

Mvh
Janson

Detta tror jag är tv4 som gör nåt fel - "serien" är endast för premium, men aktuellt avsnitt är gratis. Ska försöka fixa felet rörande åäö på officiella, men meo kanske hinner före?

;)

Detta tror jag är tv4 som gör nåt fel - "serien" är endast för premium, men aktuellt avsnitt är gratis. Ska försöka fixa felet rörande åäö på officiella, men meo kanske hinner före?

;)

Ok... har lagt in devflaggan t.v ....

EDIT: Gjorde en liten  modifiering för eget  och tog bort filtret...  o Kat. "Alla program", så jag slipper söka :)

;)

Fint att felet är funnet, snabbt jobbat!

Du får gärna fixa det om du vill, bra att vi är fler som delar på att hålla detta igång  :)

UPPDATERING:

- Har skickat in en uppdatering idag som gör att det förhoppningsvis fungerar bättre på Android klienter. Upplösningen på videon var inte satt tidigare och vad jag förstått så orsakar detta problem för Android klienten.

Auto-uppdatering av pluginen bör ske inom någon/några dagar.

Mvh

Hej!

Var hittar man den senaste versionen?

Hej!

Var hittar man den senaste versionen?

Hej!

Det uppdateras automatiskt.

Går det at titta på premium inhold och live sendte program ?

Med vänlig hälsning, bitzorro

Då var det dags igen.. :)

Nu har det slutat att fungera i Samsungen igen..... får "KeyError: URL"... inga program fungerar... 

Vet inte vad som hänt... för funkar ju i PHT och i PlexWeb...

Janson

Vet inte om de ändrat sina spellistor till att innehålla fullständiga pather?

I ...\Plug-ins\Services.bundle\Contents\Service Sets\com.plexapp.plugins.tv4play\URL v4play\ServiceCode.pys rad 157

if not line.startswith("http://"):
                path          = url[ : url.rfind('/') + 1]
                stream["url"] = path + line

bör ändras till

else:
                stream["url"] = line

Vet inte om de ändrat sina spellistor till att innehålla fullständiga pather?

I ...\Plug-ins\Services.bundle\Contents\Service Sets\com.plexapp.plugins.tv4play\URL v4play\ServiceCode.pys rad 157

bör ändras till

else:
                stream["url"] = line

Tjena,

Testade detta men får nu "File not found"....

Mvh

Janson