Vet inte varför den nu sorterar som den gör(= datum + äldst först)?
-> Lägger in en uppdatering som vänder ordningen då jag antar att det är det man alltid vill ha, dvs nyaste programmet först
Det var nog efter mina ändringar, jag hade ju en sortOnAirdate som inte funkade då vissa objekt kunde vara directories. Du la då till sort=asc, vilket ändrade allt antar jag.
På min gren har jag att man visar de "äldsta av de nyaste först". Men jag la även till navigerings möjlighet till att direkt gå till sista sidan. Och även att gå till föregående sida. Dvs om man nu verkligen är intresserad av de äldsta och det finns väldigt många sidor.
Ve inte om det är nåt intressant för den officiella...
TV4 har ändrat/tagit bort funktioner i det API som denna plugin använder vilket har ställt till det väldigt mycket
Har lagt in en uppdateringsbegäran: "Alla program" samt "Kategorier" fungerar igen åtminstone. Ge det någon dag/dagar innan det autouppdateras(ändringen ska granskas, testas etc innan den publiceras)
Återstående funktioner kommer jag att titta på att försöka få tillbaka inom en snar framtid(sökfunktion, mest sedda etc)
... men som vanligt som kommer Plex Media Server att skriva över om man installerar manuellt utan att skapa en symlänk eller ändrar info.plist, se t.ex. SVT Play tråden för hur man undviker detta.OBS! Kom ihåg att ta bort symlänk/ändring i Info.plist när den officiella är uppdaterad annars riskerar man att inte få framtida uppdateringar!
-> Jag rekommenderar att vänta på att det automatiskt uppdaterar om man inte vill få krångel i framtiden
Nu finns en uppdatering som ska ha återställt i princip allt:
Mest sedda
Senaste Veckans TV
Livesändningar
Kategorier(inklusive premium "Filmer")
Alla Program
Sök
Förutom återställningen så passade jag även på att lägga in lite nytt:
Livesändningar använder nu ett annat strömformat vilket betyder att vissa sändningar som endast gick att se med Plex Home Theater nu bör kunna ses av många fler klienter
Undertexter är tillagt, men endast för klienter som stödjer det: iOS-baserade och Safari/OS X. Dock bör det nämnas att ingen aktiv filtrering görs på klient -> stödjer klienten det så kommer undertexter visas.
Janson, Jeppe:
- Jag har ännu inte återställt sökningen efter avsnitt som är gratis fast listas under ett program som är märkt Premium. Iom den nya API-användningen så tror jag inte det behövs, så rapportera gärna om den funktionen behöver läggas in igen.
Nu finns en uppdatering som ska ha återställt i princip allt:
Mest sedda
Senaste Veckans TV
Livesändningar
Kategorier(inklusive premium "Filmer")
Alla Program
Sök
Förutom återställningen så passade jag även på att lägga in lite nytt:
Livesändningar använder nu ett annat strömformat vilket betyder att vissa sändningar som endast gick att se med Plex Home Theater nu bör kunna ses av många fler klienter
Undertexter är tillagt, men endast för klienter som stödjer det: iOS-baserade och Safari/OS X. Dock bör det nämnas att ingen aktiv filtrering görs på klient -> stödjer klienten det så kommer undertexter visas.
Janson, Jeppe:
- Jag har ännu inte återställt sökningen efter avsnitt som är gratis fast listas under ett program som är märkt Premium. Iom den nya API-användningen så tror jag inte det behövs, så rapportera gärna om den funktionen behöver läggas in igen.
Kan tyvärr inte testa på Samsungen för tillfället...
Jeppe:
Tror alltid sökning av det har funkat. Det jag la till var att sådana program hittades via sökning/navigering. Dvs vissa saker gick endast att söka sig fram till från början.
Tyvärr är inte tillförlitligheten på uppspelning av video inte hundraprocentig ännu eftersom uppspelning då och då avbryts av en eller annan orsak. Det vore därför trevligt att tydligt särskilja ett sådant felaktigt stopp i uppspelningen mot en avsiktlig. Spelar man upp avsnitt ur en TV-serie är det ganska uppenbart att klippet är ■■■■ när eftertexterna rullar men tittar man på t ex TV4-nyheterna klipper det t ex bara när de är ■■■■. Att lägga in någon bild på TV4-loggan el dyl i slutet av uppspelningen av ett klipp som indikerar att klippet tagit ■■■■ och inte något fel uppstått med uppspelningen vore därför trevligt. Är det någon annan som sett behovet av denna funktion?
Eventuellt kanske det skulle vara något som är generellt för alla kanaler men det är bara på TV4-kanalen för framförallt nyheterna som jag reagerat på att slutet på strömmen kommer helt abrupt.
Tyvärr är inte tillförlitligheten på uppspelning av video inte hundraprocentig ännu eftersom uppspelning då och då avbryts av en eller annan orsak. Det vore därför trevligt att tydligt särskilja ett sådant felaktigt stopp i uppspelningen mot en avsiktlig. Spelar man upp avsnitt ur en TV-serie är det ganska uppenbart att klippet är ■■■■ när eftertexterna rullar men tittar man på t ex TV4-nyheterna klipper det t ex bara när de är ■■■■. Att lägga in någon bild på TV4-loggan el dyl i slutet av uppspelningen av ett klipp som indikerar att klippet tagit ■■■■ och inte något fel uppstått med uppspelningen vore därför trevligt. Är det någon annan som sett behovet av denna funktion?
Eventuellt kanske det skulle vara något som är generellt för alla kanaler men det är bara på TV4-kanalen för framförallt nyheterna som jag reagerat på att slutet på strömmen kommer helt abrupt.
Bra synpunkt!
Tyvärr så har jag iaf inga enkla idéer på hur detta skulle kunna göras ...